Lasten ja eläinten jättö kuumaan autoon edes hetkeksi, aiheuttaa surullista jälkeä. Tiedätkö tälläisen tapahtuman?

www.iltalehti.fi/ulkomaat/20...0_ul.shtml

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.06.2011 - 20:04

Olen nähnyt että isoja koiria on jätetty autoon kauppareissun ajaksi , vain vähän auton ikkuna auki, olen poliisit aina soittanut ja ilmoittajana jäänyt paikalle, ei turkki päällä kuumassa autossa ole kukaan, ilman vettä, yleensä koira rakastuu omistajaansa, joka voi hakata tai jättää kuumaan autoon.

Kysyjän kommentti

Hyvä Maarit!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.06.2011 - 16:49

Nuo on niitä karmeimpia mitä rupee tulemaan uutisista kun ei yhtään nenää pitemmälle ajatella.Luulisi olevan selvä asia, kun umpinainen auto tai olipa mikä kuumapaikka tahansa ,ei siellä kauaa voi kukaan olla. Suoranainen aurinkokin on petollinen .Miksi ei viitsitä ajatella tuollaisia selkeitä asioita .Mistä mahtaa nykyaikana johtua.Viattomat yleensä kärsii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 17:02

Uskomatonta, että koirakouluttaja voi sortua näin pahaan virhearvioon!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 17:49

en jätä Fiina-koiraa yksin autoon, en viileällä enkä kuumalla säällä.
Fiinalla on viilentävä Red Western matto:
www.aquacoolkeeper.com/cooli...g-mat.html
aluksi hiukan ihmetteli moista makuualustaa, mutta mielellään käy sen päälle makaamaan sisällä asunnossakin ei vain autossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 18:18

Tätä on varoitettu ihan tuutin täydeltä, ja ihmiset ei vaan usko..
Tuokin poliisi pitäis jättää autoon samoin ilman mitään juomista, niin oppisi tietämään miltä tuntuu...

Lisätty: 29.06.2011 - 18:55

Kauppareissut ja koiran ulkoilutus kuuluvat ihan eri sarjaan... niitä en koskaan yhdistä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 19:40

Ihan itsestäänselvät seuraamukset,ilmankos meinas vallan seota koirankouluttaja-pollari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 20:04

Ei siinä järki paljon päätä pakota.
Huolimattomia hoitajia kyllä riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 21:38

Nmä ovat niitä jokakesäisiä asioita, joista puhutaan, mutta turhaan. Olemme täysiä hanhia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 22:35

Aivan järkyttävä juttu, en koskaan jätä koiraani yksin autoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 23:09

Parinkymmenen vuoden koiranäyttelykiertelyjen aikana vain ja ainoastaan Suomessa tähän olen törmännyt.Joka kesäinen riesa näyttelyjen parkkipaikoilla.Muualla laki asiasta HYVIN tiukka ja rangaistukset kovat.Suomessa....No ei tule juuri mitään, jos näin eläintänsä rääkkää.Ihminen on pahin peto.
Vuosittain kuolee monta koiraa autoon.Onneksi kanssaihmisten ansiosta yhä vähemmin.

Autoihin saatavilla montaa eri apuvälinettä ( ei kalliita! ) joiden avulla voi ilmastoida autoa, jos koira pakko autoon on hetkeksi jättää.Myös viilentäviä takkeja koirille saatavilla ja patterikäyttöisiä tuulettimia häkkeihin yms. yms.Keinoja riittää!

HYVÄ MAARIT3 !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 01:18

Surullista. Helle on kiusallista, enkä ota silloin koiria enkä vauvoja pitkille ajo-matkoille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 07:27

Kyllähän näitä saa aina lehdistä lukea. Kerran olen kuullut, kun ruokakaupassa kuulutettiin, että rekisterinumero xxx-000 on kuumissaan itkevä lapsi, joka tarvitsee pikaista apua. Istuskelin siinä liikkeen aulassa äitiäni odottelemassa ja ihmeekseni ei kukaan kaupasta lähtenyt pikavauhtia parkkipaikalle, joten kai vanhemmat sitten tekivät ensin rauhassa ostokset ja menivät vasta sitten pienokaisensa luokse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 09:59

Taitaa valitettavasti olla joka kesäinen "uutinen". Yhtä kamalaa on jättää koirat talvella kauppakeskusten ulkopuolelle pakkaseen odottelemaan noutajaansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 13:36

Pakko todeta että väärillä ihmisillä on koiria ja muita lemmikkieläimiä. Samoin on lapsiakin tietysti eli vastuuntunto puuttuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 14:23

Valitettavasti tällaista tapahtuu ja niin lapset kuin eläimetkin joutuvat kärsimään.
Olisi yksi hyvä rangaistus keino ottaa näiltä ajoluvat pois kokonaan, niin tulisi ajateltavaa enemmin miten käsittelee niin kapsia ,kuin eläimiäkin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.06.2011 - 09:14

Ei voi muuta sanoa kuin: äly hoi ja ymmärrys älä jätä!