En tiedä onko pihallani tappajaetanoita mutta viime syksynä pilsneriansoihini sain ainakin 100 pientä etanaa, kasvini viime kesänä etanat pilasivat. Nyt olen lisännyt pilsneriansoja ja joka aamu teen kierroksen kasteisella nurmikolla ja kukkapenkkini tarkastan ja ainakin 150 isoa etanaa olen tappanut ja naapurin rouva samoin.

Kysyjän kommentti

Ruotsissa on jo niitä ihan riesaksi asti, joten lähellä ne ovat.
Toivottavasti meikkä vaan niitä normaali etanoita jos niitä nyt tarvis olla ollenkaan.
Tuo pisneripyydys taitaa olla tehokas!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.06.2011 - 06:51

En ole meillä noita kotiloetanoita huomannut.Lahdessa niitä on ollut. Vai onko jo saaneet häviimään.
Meillä luonnon etanoita sarvipäitä 10 cm.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 07:23

Meidän taloyhtiön pihassa näitä ei ole ollut, mutta työkaverini omakotitalon pihassa isoja etanoita on riesaksi asti löytynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 07:31

Eivät ole vielä levinneet näille korkeuksille. Tavallisia olen nähnyt jonkin verran. Onneksi siilit syövät niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 08:44

Eivät ole riesana täällä Airiston rannalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 09:25

Eipä ole tullut nähtyä pitkiin pitkiin aikoihin edes tavallista etanaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 10:02

Pitääs tarkastaa kaalimaa ja asettaa kuuluisia pilsneriansoja,palstanaapuri kertoi niistä ekan kerran.Salaatit vielä aika pienikeräisiä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 14:06

Ei ole kaupungin kivisillä kaduilla ja kujilla tappajaetanoita tullut vastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2011 - 15:23

En ole yhtään etanaa tänäkesänä nähnyt..ja aika vähän muuloinkin..Naapurissa on kyllä paljon etanoita..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 07:52

Ei onneksi ole näkynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.06.2011 - 09:03

Tiedä on ne niinkään tappajaetanoita vai ylensyöppöjä. Joka vuosi tekevät tuhojaan kukka- ja vihannespenkeissä, pahukset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2011 - 06:02

Ihan niitä perinteisiä löytyy.