Kuinka moni pyöräilee viikossa ainakin kaksi kertaa jonkinlaisen matkan. Jos vaikka 300 m postilaatikolle päivässä?

Bongari antoi aiheen kysymykseeni, hieno esimerkki. Minä en pyöräile, koska se on kielletty,silmien näkökyvyn vuoksi. Ihmisten mielissä on syvässä 50 vuotta jatkunut autoilu,että useimmart eivät pääse sadan metrin matkaakaan ilman autoa, puhumattakaan kymmenistä kilometreistä.
Mitä ihmeellista on kaasujalan painamisesta?
Paljonko polttoaineen pitää maksaa, että autoilukansa edes muuta harkitsee?
antti Wihuri sanoi markka-aikana, että jos bensiini maksaisi 100 markkaa litra,niin kaikki vastaantukijat olisivat tuttuja.Yksityisautoilua puolustetaan sillä, että Suomi on suuri maa ja etäisyydet pitkiä. Suuria maita ovat Amerikka,Venänä, Kiina ja Kanada.
Epäilen, että todelliset autoilun syyt ovat syvälle piintynut tottumus, vetelyys, huono kunto, näennäinen mukavuudenhalu.
Häveliäisyys - kaura-, ja ruisvoimalla kulkiessa köyhyydentunne ajaa pintaan, kun kuljet polkypyörällä, potkurollarilla ym. autoa hitaammalla kulkuneuvolla
Koen, että yksityisautoilu ja sen jatkuva lisääntyminen on ihmiskunnan varsinainen suöpä.
Kierre vain syvenee. Juna- ja bussivuoroja vähennetään, kun yksituýisautoillaan ja kun autoillaan, junat ja bussit eivät kulje.
Me eläkeläiset saamme junassa 50 % alennuksen matkasta ja se on huoletonta, hirvivaarakin on olematon.En kirjoita tätä, että olisin katkera, koska minulla ei ole oikeutta käyttää autoa,
mutta Bongarin kirjoitus antoi oikein ilonpisaran liikkumisen suhteen kysymykseen.

Avainsanat: pilven hattaraa ei näy jne. mummolaan kun pyöräilemme.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.06.2011 - 20:31

Kyllä on tullut pyöräiltyä 4-5 päivää viikossa.Touko-kesäkuun aikana matkamittariin kertynyt yli 600 kilometriä..On saanut monta hikipisaraa vuodattaa..Kuntokin on ihan hyvä..nautin pyöräilystä..Tänäänkin tuli 40 kilometriä,kun kävin anopin ja appiukon haudalla.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikki jotenkin sentään liikkuvat, minäkin vain kyllä roolarini kanssa,
sattuneista syistä. Kiitos kaikille reippaille napsulaisille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.06.2011 - 10:18

Eipä ole tullut yli vuoteen pyöräiltyä..
Paljon on kyllä aikaisemmin poljettu, mutta sain tuon pohjehermohalvauksen josta toipuminen kestää 3 vuotta kaikkiaan joten en uskalla todellakaan vielä alkaa, vaikka kävely on jo suht normaalia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 11:37

Minä pyöräilen, rullluistelen ja mopoilen aina, kun kunto antaa myöden. Kilpajuoksua terveydentilan kanssa. Ja osittain nykyisten polttoaineiden hinnan vuoksi. Aina tuo kaksi kertaa viikossa ei toteudu, mutta kun kunto on hyvä, niin silloin enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 11:51

Päivittäin vapaalla ollessa kaalimaalle,torille tai muille asioille fillari on kaupungissa nopein ja tehokkain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 13:00

Nyt kun olen lomalla, fillaroin vähämmän, kun työpäivinä. Heti kun duunit alkaa, niin työmatkapyöräilyä n. 20 km / päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 13:05

Työpäivisin fillaroin edestakaisin kahden kilometrin työmatkani. Nyt, kun olen lomalla, pyräilen vähintään saman verran, kun käyn pyörällä kaupassa, kirjastossa ja muilla asioilla. Tosin tänään olen pyöräillyt jo yli 10 km ja vielä olisi tarkoitus apteekkiin pyöräillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 13:11

En omista enää polkupyörää. Muuten kyllä tulee käveltyä ja ulkoiltua täällä mökkimaisemissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 13:58

fi.wikipedia.org/wiki/Polkup...%B6r%C3%A4

Lisätty: 27.06.2011 - 14:04

Kyllä olen pyörää käyttänyt lapsesta asti. Muistan kun äitini isolla pyörällä opettelin ajamaan. Ajoin aina orapihlajaaitaan tai hiiren virnojen sekaan ,pienet jalat ihan verillä kun piikit raapivat.
Kerran lensin opettelun yhteydessä, kuplavolkkarin nokkapellinkautta katuun .Onni oli enkelten. En kertonut kotona mitään ja opettelu jatkui.Kouluun meni pyörällä heti jos suinkin pyöriä tarpeeksi.Kotona ottajia oli pyörälle.Kyllä paras keksintö tuo pyörä ,kautta maailman historian, mitä minä tiedän ja toimii edelleen.

Lisätty: 28.06.2011 - 14:01

En kuitenkaan pyöräile postilaatikolle vaikka matkaa onkin meno -paluu 2km joka tehdään 2 kertaa päivässä .AAmuposti ja päiväposti.Sinne menemme jalkaisin se on kivaa ja rentoa kävelyä. Joskus juostaan pylväitten väliä ja kävellään, vuorotellen .Päivittäin kesällä käytämme pyörää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 15:05

Polkupyörä on vielä herra kauppiaan hoteissa, tosin viimeaikaisilla bensanhinnoilla on tullut mieleen hankkia pyörä, ja todennäköisesti sen tämän kesäloman aikana käyn kaupasta pois hakemassa. Muutoin kyllä lenkkeilen pururadalla lähes päivittäin, satoi tai paistoi 7-10 km kerrallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 15:35

Pyöräilen aika paljon. Esim. toissapäivänä 25 km ja eilen 24 km..muutamia kertoja viikossa. Riippuu aina vähän vapaista koska työpäivän päälle meikäläinen ei jaksa polkea 10 km pidempää lenkkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 16:42

Pyörä löytyy, muttta sattuneista syistä sisätiloissa kuntopyöräily on kovemmassa kurssissa.Poljen nelisenkymmentä kilsaa viikossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.06.2011 - 22:53

Postilaatikolle on niin lyhyt matka, ettei pyörä ehdi edes kääntymään sillä matkalla ja paikalliset pyörätiet ovat niin huonossa kunnossa, ettei kukaan järkevä ihminen lähde sinne sotkemaan ennenkuin ne joku kunnostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2011 - 05:57

Totta, bensa on kallistunut roimasti. Pitäisi pyöräillä enemmän, nyt jäänyt vähän vähiin.