Uskotteko minä söin ensimmäiset tummat ja kypsät mustikat.

Tässä lämmin mtsäinen rinne ja siinä mustikoita kypsiä. En koskaan aikaisemmin ole näin aikaisin kun juhannuksena .Kuljin suollakin ja lakat oli isoja raakileita ja juolukat .Ei mene kauaa kun kypsyyvät.

Lisätty: 27.06.2011 - 13:42

Kaikki tullut nopeasti etuajassa, niikuin kesäkin tuli nopeeta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.06.2011 - 10:15

Ja olen poiminut ensimmäiset kanttarellit !!!! Mustikoita ja metsämansikoita löytyy myöskin täältä suomenlahden eteläpuolelta!

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.06.2011 - 23:32

Mustikoita ei meillä vielä näy, mutta sain muutaman kypsän metsämansikan aurinkoiselta paikalta, ja olivat tosi herkullisia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 00:01

Mansikoita jo saatu, mutta ei vielä mustikat ole kuin raakileina ja aikalailla näyttää puolukkaakin tulevan tännävuonna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 07:37

En tiedä,uskoak`?
Ahomansikoita on tänä vuonna paljon.Pihaltamme poimittu monet mansikkamaidon ainekset, nam nam.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 07:47

Uskotaan, uskotaan. Rappusten pielestä olen maistellut jo ensimmäisiä ahomansikoita ja mansikkamaalla meillä on paljon isoja raakileita. Näyttää sato kypsyvän noin pari viikkoa etuajassa, kaikilla marjoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 09:14

Mikä ettei bongari uskottavahan se on, asut muistaakseni jossain Riihimäen suunnalla, kyllä ne siellä jo voi
kypsiä ollakin, en epäile yhtään. Joten hyvää mansikkamaitoa vaan popsiskele Sinä siellä, ei meillä vielä
ole mitään suuhun laitettavaa ulkona, paitsi suolaheinää. Muistatteko sitä syötiin lapsena ulkona?
Ja kaikkihan se pieni lapsi ensimmäiseksi suuhun työntää, ihme ettei enempi ole myrkytyksiä tullut,
ainakaan ilmi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 10:19

Enpäs ole vielä metsässä käyskennellyt..Maistui taatusti hyvälle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 11:52

Kaikki on mahdollista,usotaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 12:58

Kyllä uskon, itse bongasin sinivuokot todella aikaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 13:06

Varhaismustikoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 13:10

Ettei sittenkin ollut juolukoita. Uskomaton juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 13:52

Olen nähnyt mustikoita myynnissä, ja ovat metsästä pomittuja, ei pensasversioita. Etteivät vain olisi sittenkin virolaisia mustikoita.... en ole katsonut onko mainintaa alkuperästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 16:44

Mies toi äsken kipollisen pensasmustikoita.Hyviä olivat nekin :) Ja ajatus vielä kauniimpi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.06.2011 - 22:52

Nami nami. Minä katselin viikonloppuna mökillä että tosi vähän on raakileita. Tulee jälleen huono mustikkavuosi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2011 - 05:55

Nami, uskonhan minä.