Onko teillä aikuisten lastenne kodin avaimia?Onko ns.lupa käydä heidän poissaollessa?

Tuli vaan mulla mieleen,itse en edes halua *kunniaa',jos kukkia kastelisin ja poissa talon väki,olisis joku järjestely.

Avainsanat: lasten kodit yksityiselämä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.06.2011 - 13:21

Kyllä on. Avaimet molempiin suuntiin.Sitä ei koskaan tiedä, mitä saattaa sattua, joten mielestäni avaimien säilytys on paikallaan.
Saavat muuten elää omaa elämäänsä, tietenkin.Lapset sitten soittelevat, kun he tarvitsevat meitä, tai vaikka vaan kahville. Toimii molempiin suuntiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.06.2011 - 11:06

Ei ole heidän avaimiaan meillä, eikä heillä meidän avaimia. Ei ole tarvetta käydä heillä jos pois ovat ja eivät meille saa tulla jos pois ollaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2011 - 13:54

Ei ole kumpaankaan suuntaan eikä tule.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2011 - 13:55

Torstai aamusta asti on ollut nuorimman tyttären avaimet, ollaan juostu siellä koko viikonloppu ( heidän kissaa hoitamassa myös), juhannusaaton vietimme siellä kokonaan saunoen ja nukkuen, meillä kun tämä heidän 1 vuotias hoidossa ollut siitä asti, ovat siellä Kauhajoen Nummirokissa olleet työssä, mutta huomen aamulla luovutan niin tytön kuin avaimet...
Juuri nyt tultiin viimeisen kerran kissan ruokinnasta..
Mutta on joskus ollut joidenkin varaavaimet meillä, jos heille sattuu vaikka avaimet jäämään kotiin, niin ei tarvitse kalliita oven avausmaksuja hoitaa..

Lisätty: 26.06.2011 - 13:59

Tuli muuten mieleen, että ensiviikon lopulla annamme kahdelle lapselle ja avaimemme, toinen asuu meillä tuon matkan ajan ja toinen on tilalla jos toinen on menossa vaikka ulos.
Kälykin saa avaimemme jotta saa kun haluaa haettua Pikin ulos päivisin...

Ovat meidän matkamme ajan, kissa ja koira vahdit...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2011 - 14:38

Ei ole lapsia, saatikka kodin avaimia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2011 - 14:46

Lapset asuvat kotona, joten avaimet ovat lasten taskussa ja vara-avaimet naapurissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2011 - 15:56

Ei ole. Annamme yksityisyydelle arvoa.Eri asia jos pyytäävät jotan auttamaan. Lapset tietää kyllä kuinka kotiin tullaan ovat 25v.tta tätä kokia käyttäneet ollessaan meidän kanssa. Nyt koittaavat omia siipiään. Kaikki kolme lastamme oli kotona meidän seurassa tuon 25 v. ikään asti.Ei voi sanoa, että mailmalle potkaistiin jo lapsena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2011 - 15:59

Kyllä minulla nuorimman tyttäreni avaimet olivat Helsingissä.
Täällä taas on ystävälläni ja tyttärärelllani avaimet minulle.
Jos sattuisi jotain, ei kuuluisi toisesta1 -2 vuorokauteen mitään.
Ja minä olen jo vanhempi flikka voin unohtaa kun lähtiessäni
tarkastan kassini sisällön ne pöydälle kassin taakse kun tuo näkö on vain toispuolinen.
Saan halvemmalla ne lähimmiltän kuin kiinteistöhuollosta.
Eivät ottaneet maksua kuitenkaan.Kyllä minä uskallan sukulaisen antaa tulla asuntooni käymään jos asiaa on ja huoltopuolenkin päästävä kun asiat vaativat silloin kun en kotona ole. ei ole koskaan mitään havinnyt ja minun arvoesiinet eivät ole konkreettisia ja arvokkaita noin vain käsin vietäviä .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2011 - 17:28

eipä ole noita velvollisuuksia tai etuisuuksia,
ei ole lapsiakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2011 - 22:16

Minun vanhemmiltani löytyy avaimet meille.Samoin meillä heidän avaimensa.Pyynnöstä kastellaan kukkasia tai laitellaan posteja sisälle taloon.Talvella tehdään lumitöitä, jos toiset ulkomailla jne. Aikanaan sovittu asia ja toimii.
Kun talonväki kotona, ei tulisi mieleenikään, että porukat kävelisi meille sisään tai minä avaimella menisin heille.Ei kuulu kauppaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.06.2011 - 22:33

Ei ole edes vara-avaimena. Olisi liian pitkä matka hakea tai minun käydä hoitamassa heidän poissaollessaan kotiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2011 - 23:58

Meillä on toistemme vara-avaimet ja tarvittaessa käytämme kissojen/koiran/kukkien hoidossa Lapset tietävät mökin vara-avain jemman myöskin.
Kunnioitamme toisten yksityisyyttä, joten jos menemme kyläilemään, niin soitamme ovikelloa kuten kaikki mutkin vieraat, avainta käytetään vain yhteisestä sopimuksesta. Hyvin on luottamus pelannut kaikkien osalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 08:47

Meillä on yleensä ollut lasten kotien avaimia, jos vaikka unohtavat tai hukkaavat omansa. Ovat sitten tulleet hakeen "vara-avaimet" meiltä. Halvempaa kuin tilata oven avaaja, lähellä kun asuvat. Itse emme ole niitä tarvinneet. Lapsilla on meidän kotiavaimet. Tuovat sitten vaikka auton vara-avaimia, jos olemme hukanneet tai käyvät kastelemassa kukkasia tai lainaamassa jotain. Mökin vara-avainjemma on myös heidän tiedossa ja käytössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 11:46

Onhan noita paritellen ja päinvastoin. Joskus on ollut tarpeellinenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 13:16

Lapsi vasta 13v joten asia ei vielä ajankohtainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 13:46

"Lapsi" asuu sen verran etäällä ettei ole edes tarjonnut kotinsa avainta, asuu toisessa Euroopan maassa. Entisessä kotikaupungissaan on kyllä asunto ja sinne on avain, pidän huolta ja tarkistelen ettei kukaan valtaa lukaalia.
Mikäli asuisimme samassa kaupungissa, en ottaisi avaimia itselleni ja päinvastoin, ei olisi mitään syytä paitsi sopimuksen mukaan lainaksi poissaolotilanteissa (kukkien kastelu yms.).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2011 - 20:21

en halua aikuisen lapseni kodin avainta. eri asia jos on sovittu kukkien kastelu tms.
eikä kyllä ole hänellä tänne avainta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2011 - 05:49

Ei ole, kun asia ei ole vielä ajankohtainen.