Jos saisit/voisit perustaa ruokaravintolan, niin millaisen siitä tekisit, millaista ruokaa, sisustus, teema? jne.

Eli jos saisit alusta asti suunnitella tämän ruokaravintolan kokonaisuuden, tarjottavan/myyntivaltit niin sanotusti, niin millainen se sinun tekemänäsi olisi, ja olisiko se myös sellainen minne itse/tuttavasi palaisivat aina uudelleen, johtuen...mistä?

Avainsanat: ruoka ravintola teema kokonaisuus myyntivaltti suunnittelu sisustus perustaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.10.2008 - 13:50

ensinnäkin miun ruokaravintolassa olisi A-oikeudet sekä jukeboxi, perjantaina olisi happy auer klo. 20-21 ja lauantaina karaokea 21-24. aukioloajat: ma-to klo: 08.00-20.00 pe-la 08.00-24.00 su kiinni. keittiö olisi ihan kotikeittiön oloinen eli ei mikään teollisuuskeittiömäinen. ruokasalissa olisi laminaattilattia ja 4-8 hengen pöytiä. monia eri näköisiä pöytätapletteja joka kuulle vaikka erinlainen. ja täähän nyt taas onpi semmoinen todella mielikuvitteienen ruokaravintola jossa ei rahasta olisi kiinni mikään asia, ei ruoka-aineet eikä työntekiöiden määrä, jne. eliks työntekiöillä olisi vuorotyö ja aina olisi joku tuuraaja (sairaspoissaolot/ lomailut.) joka kuukaudelle voisi olla oma teemakuukausi ruoan suhteen, turkkilaista, kreikkalaista, italialaista, espanjalaista ja välillä oisi suomen eri kuntien perinneruokia jne. ja jos mie olisin se rikas joka sen raflan omistais niin palkkaisin tietty raha-asioitten hoitajat, kirjanpitäjät yms. ja itse samalla opiskelisin nuita asioita ohessa. tarjoilijat ja kokit olisi palkattuja, mie se itse tiskailisin ja siivoisin pöytiä yms. koska en itse olisi muissa hommissa kun tuon ravintolan pomo ja rahoittaja niin mitäpä muutakaan miulla ois kun aikaa autella niitä ' alamaisiani' . ruokaa siellä tehdään siis vielä kaksi tuntia ennen sulkemisaikaa ja tietty valomerkki tulee puolituntia ennen sulkemisaikaa. istumapaikkoja ei olisi kuin ehkä neljällekymmenelle, koska en haluais että siellä nyt ihan hirvee ryysis olisi kokoajan. heljä liukko sundströmin tauluja ostaisin ja astiastot olisi kanssa hänen tekemiään (lautaset, mukit ja mitä niitä nyt onkin.) kylläpä taas mielikuvitus laukkaa miulla, en tiä oisitko halunut niinkuin ihan oikeesti toteutettavan ruokaravintolan vastaukseksi, mutta mie nyt taas tämmöisen haavekuva vastauksen laitoin. tuossa olikin jo vähän osviittaa mikä voisi olla rikkaan minän ruokaravintola ja lisääkin varmaan tekstiä tulisi, mutta jospa mie päätän tän nytten tähän.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.10.2008 - 23:07

menu: ei mitään perinteistä jo tehtyä; minun oma näkemykseni omat reseptini ja
ruokien koristeellisuus (oikein Aasialais häikäiseviä kattauksia)

perusilme (astiasto/ sisustus) : olisi todella mukava käyttää hyödyksi kirppiskamaa
mutta en tiedä toteuttaako se hygienia standarkteja.

viitettä tyylistä: todella boheemia haluaisin luultavasti itse maalata paikkaan jotain... hmmm..
olisi myös mukava huomioida paikan muunneltavuus.

muuta tarjontaa: haluaisin ravintolaan myös muunlaista toimintaa mm. aloittelevia bändejä
näyttelyitä.... eli ei ainoastaan illallispaikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2008 - 10:49

Välimerellisen ilman muuta.