Kasvaako virtsarakko tai vahingoittuuko se kun pidättelee paljon?

Avainsanat: rakko pidätys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.10.2008 - 18:03

Ihan turhaan ei virtsaamista kannata välttää. Rakolle ei ole hyvä olla täynnä. Etenkin miehillä se edistää eturauhasen tulehdusta. Eli vessaan aina vain kun siltä tuntuu. Jos se taas on tunnin välein, niin sitten lääkäriin liian tiheästä virtsaamistarpeesta. Yksittäiset pidätyskerrat eivät vahingoita rakkoa.

Lähteet:
tuttavan kertomaa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.10.2008 - 17:37

kyllä virtsarakko venyy. joillekin ihmisille joudutaan tekemään virtsarakon venytyksiäkin , normaali rakko on vissiin 400 ml.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2008 - 18:25

Ei. Stressi voi kasvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2008 - 20:59

Tutulla tehtiin leikkaus, ku pidätteli... Ei siis mikään hyvä juttu....... : /

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2008 - 23:18

..rakko venyy mutta silläkin on tiettyjä rajotteita
ja sisälläsi olevat bakteerit voivat aiheuttaa tulehduksen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2008 - 09:59

Rakko venyttyy, mutta normaalilla pidätylsellä ei ole vaaroja. Jos virtsan kulku häiriintyy muuten, eli ei kulje (esim esteenä virtsakivi tms) niin silloin on vaarassa ylivenyttyminen joka on jo tuskallistakin siksi asianomainen hakeutuu jo esim ensiapuasemalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2008 - 19:30

vanha viisaus, käy pissillä silloin kun siihen tilaisuus, silloin pysyy paikat kunnossa eikä tule tukala olo