Toivottelen kaikille napsuille oikein hyvää ja turvallista juhannusta. Minä nukun huomenna aamupäivän, kun te muuta aloitatte jo

juhannuksen vieton. Yökkönä kuppelehdin ja aloitan aamuyöllä pullien paistamisen, että vanhukset saavat heräillä tuoreen pullan tuoksuun. Nauttikaamme keskikesän juhlasta, läheisistä ja yhdessäolosta. Tehdään hyvää ruokaa ja naukkaillaan sopivasti makoisia juomia, olkoot ne sitten prosenteilla tai ilman.

Lisätty: 23.06.2011 - 23:14

Kiitos. Olipas mukava runo Teerimäellä...eipä tosiaankaan kaipaa baaria.

Avainsanat: juhannus juhla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.06.2011 - 23:12

Työn iloa ja hyvää juhannusta!
Kuka nyt kaipaisi tunkkaista Baaria
kun lintujen kuorot laulaa fan-Faaria
Aurinko kiertää suuria Kaaria
matkaamme kohti mökkejä, Saaria
heinällä lapset kutittaa Vaaria
vietämme juhlaa, Mittumaaria.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.06.2011 - 23:26

Minä aloitan juhannuksen vieton iltapäivällä,kun saan keikan tehtyä...Aamulla klo 6 lähdettävä täyttämään kala-auto..ja sitten nokka kohti Vuolenkoskea..Iloisella mielellä lähden keikalle mukaan..
Hyvää juhannusta,nuku hyvin aamupäivä..iltapäivällä sitten aloitetaan juhliminen..läheisten ihmisten kanssa..tulee ihana juhannus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2011 - 01:09

Hyvää työ-yötä sinulle, mukavaa kuulla, että ainakin jossain pidetään hyvää huolta vanhuksista.
Tuo "heräillä tuoreen pullan tuoksuun" kuulostaa harvinaisen hienolta.
Voin ehkä jotenkin kuvitella miten kodikkaalta se heistä tuntuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2011 - 06:35

Hyvää Juhannus Mariaana-yökölle ja muillekin napsulaisille. Olisipa ihana herätä tuoreen pullan tuoksuun....!!!! Minä tässä pakkailen autoa ja kohta starttaan perinteiselle juhannusreissulle Valamoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2011 - 07:13

Hyviää Juhannusta, näin rauhallisesti hyvä.En lähde tai suunnitelmissa ei minnekkään. Koti minulle hyvä paikka. Ystävä soitti kyllä, että ajelkaa Tammisaareen ovat juuri saaneet uuden osan valmiiksi mökistää. Laitetaan sauna kuunmakasi ja uimaan. En mitään luvannut .
Joskus nuorena ajattelin, että jos koti mulla hyvä joskus ,siellä päiväni vietän. Se tuli jo lapsena.Tykkään jos joku tuee kylään.Silloin olen palvelija. Poika soitteli tulevansa heti maanantaina yökylään.Äidin virka vielä voimassa joten sitä täytän vaikka ovatkin aikuisia.Aina ovet auki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2011 - 07:26

Muumipeikon Juhannusruno

Pään painan ruohikolle
ja oion jalkojain.
En jaksa pohdiskella,
mä tahdon olla vain.

Sen viisaammat voi tehdä,
mä päivän kultaan jään.
Mä tunnen kaikki tuoksut
ja luonnon loiston nään.

Voi leikitellä mielikseen,
voi ottaa jättää paikoilleen
tai olla niin kuin luonnostaan
ja maata vaan.

Mä peikko siihen uskoon jään,
on maailmaa tää minkä nyt mä nään.

-Tove Jansson

Rauhallista Juhannusta !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2011 - 08:57

Hyvää juhannusta sinullekin, raittiina meillä tämä juhannus vietetään, eikä mennä vesille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2011 - 09:18

Hyttysen hyrinä, ukkosen jyrinä, purojen juoksu, mataran tuoksu, matojen tonkija, onnekas onkija, mansikkamaito - kesä on aito! Hyvää juhannusta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2011 - 11:16

Kiitos samoin , meillä oli jo eilen juhannuksen alku täällä Virossa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2011 - 11:34

Minäkin nukuin ihan reippaasti,aamiaisen jälkeen ponkaisin torille,joka onkin auki klo kolmeen saakka!!!MUKAVAA MITTUMAARIA kaikille!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2011 - 13:42

Mukavaa juhannusta napsulaisille!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2011 - 13:53

Hyvää Juhannusta Sinulle ja kaikille muillekin!
Nyt täytyy sulkea kone ja suunnistaa mökille. Täällä paistaa jopa aurinko, eikä pahemmin tuule, joten saatamme päästä jopa hetkeksi järvelle. Jos ei nyt, niin ainakin sitten ensi viikolla.
Viettäkäähän rattoisa ja rauhallinen juhannus!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2011 - 13:59

Hyvää juhannusta sinullekin!
Itse aloitin juhannuksen vieton ikkunoiden pesulla ja verhojen vaihtamisella. Nyt hetki lepoa koneen ääressä ennenkuin alan laitella ruokia iltaa varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.06.2011 - 22:14

Kiitos, toivottavasti sinulla oli miellyttävä Juhannus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 10:39

Kiitos toivotuksesta. Ei ehtinyt oikein nukkumaan, eikä napsuttelemaan.