Tehdäänkö Teilla tänä juhannuksena lättyjä, lettuja vai ohukaisia?

Vihta ja vasta, sekä lätyt, letut ja ohukaiset kilpailevat aina maakunnittain
Sirkka mummo paistaa lättyjä aina.

Avainsanat: lätyt letut ohukaiset rakkaalla lapsella monta nimeä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.06.2011 - 21:01

tänään tein pekonilättyjä päivällä, olipas maukkaita, nam nam.
tavallinen lättytaikina. pekonia pieniksi viipaleiksi, freesataan pannulla ja sekoitetaan lättytaikinaan.
eikä ole kaloreita ei, ne on nypitty pois :-D

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.06.2011 - 17:27

Lettuja ne savolaiset paistavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 17:52

Lettuja tehdään muurikalla ja kun halutaan herkutella niin rapeita ohukaisia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 18:23

Letut viidellä hillolla kuuluu meillä herkkuhetkiin.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 18:34

Lättysiä paistellaan,jos paistellaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 19:08

Ei paisteta lättyjä, kun minulla on painorajoitus, pitää vältellä kaikenlaisia herkkuja nykyään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 19:08

Saatetaan huomenna pyöräyttää lettujakin, kun mansikkahilloa ja kermaakin on kaapissa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 19:22

Kyllä meillä lettuja paistetaan muurikalla juhannuspäivänä jälkiruuaksi..mansikkahilloa ja kermavaahtoa lettujen päälle..Olen luvaanut tarjota grilliruuat..kun aattona juhlitaan tyttärellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 20:55

Kyllä lettuja pitää olla tai lättysiä.Sokerilla ehdottomasti joskus hillolla.Teen taikinan aina seisomaan joksikin aikaa .Tulee minusta kypsepiä lettusia,Se on se herkku, joka sopii kaikkien suuhun . Ei vielä ole kukaan jättänyt niitä syömättä. Sopii arkeen ja juhlaan.Mansikka tai lakkahillo näin juhannuksen kunniaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 21:38

Lettuja, mansikkahillolla ja jäätelöllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2011 - 11:21

Kyllähän letut tai lätyt on ihan hyviä, mutta tänä juhannuksena en tee niitä . On niin paljon kaikkea ja jostain pitää luopua, ettei tulee liikaa kiloja vyötärölle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2011 - 14:05

Lettuja paistetaan jos jotain paistetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2011 - 14:04

Juhannusaattona söimme naapuripariskunnan kanssa lättyjä. Kyytipoikana oli toffeelikööriä. Ainakin tuli kaloreita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.06.2011 - 22:10

Tehtiin valurautaisessa lettupannussa iso kasa lettuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 10:35

Letut paistelin juhannuspäivän aamuna ja makealta maistuivat mansikkahillon kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 14:25

Tuosta valikoimasta ohukaisia. Kuitenkin tulee tehtyä useimmiten creppeja, eli ihan tattarijauhoista, täytteineen kaikkineen. Ranskassa olen niitä syönyt usein ja ovat todella hyviä suolaisia versioita, juomana kuivaa siideriä.
Eivät kyllä juhannukseen kuulu mitenkään.