Kanattaako räsymatot pestä pesulassa(2,95kg)vai ostanko uudet?Kumpi tapa säästää luontoa enemmän?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.10.2008 - 17:34

pesulassa pesettäminen tulee niin kalliiksi että sillä hinnalla saa uudet räsymatot.kyllä se peseminen luontoa enemmän varmaan säästää, kun ajattelee sen maton koko kiertokulun.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.10.2008 - 18:05

Kyllä kolmekiloinen räsymatto mahtuu kotikoneeseenkin eli pesemään vain. Ellet sitten saa ajoitettua pesua kesäksi, jolloin mäntysuovalla pesu laiturien pesupaikoilla on ok.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2008 - 18:27

Mattopesulat ovat edullisia, eikä maton kuivuminenkaan ole ongelma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2008 - 23:23

en suosittele pesulaa jos ne ovat hyvässä kunnossa niin ei niitä vaihtaakkaan kannata, pese kesällä mökillä ja olen kyllä kuullut joidenkin pesevän myös saunassa käydessään....
minä laiskana ihmisenä lahjoittaisin maton sukulaisilleni (esim. vaikka nyt mökkimatoksi)
ja eikun ite vaan shoppailemaan tai sitten äitteen varastoja penkomaan ...mikäli oikein muistan niin siellä pitäisi nytkin olla monia käyttämättömiä mattoja....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2008 - 10:05

Olen pesettänyt täällä mattopesulassa, mielestäni oli edullista, maton pesun hinnaksi tuli 20€, matto oli iso 160x200cm, ns chenilematto. 4 päivän kuluttua hain puhtaan ja kuivatun maton pois.