Onko sade turmellut kukkasiasi?

Meillä on isot liljapenkit kärsineet..mennet jonkin verran lakoon..ja Bionin kukkasia turmellut...harmittaa,kun olivat todella kauniita..

Avainsanat: sateen turmelu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.06.2011 - 14:04

Petuniat kärsineet, Juhannusruususta lähti nyt viimeisetkin kukat ( Nyt täällä sataa rankasti ja myrskyää) Pionista kukanterälehdet vain lentelee sateen mukana ja unikossa enää siemenkodat jäljellä ja päivänliljat liitskaantuneita. No onneksi kukkapenkissä vielä paljon uusia kukkia tulossa.

Kysyjän kommentti

Todella onnneksi on uusia kuukkapenkissä tulossa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.06.2011 - 22:55

Eui täälläpäin ole. kävelin eilenkin paljon, jopa Keuruun hautausmaalla ja kaikki oli ihan kunnossa, vaikka
täälläkin niitä sateen ryösyjä on ollut. On ikävää jos niin paljon satelee, että se kesän kukkaset ruhjoo maahan ja ränsistyttää ne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 23:02

Eilen satoi melkoisen rankasti, mutta taloyhtiön istutukset ovat ihan ok, ja omat kukkaset ovat terassin suojassa ilman vaurioita...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 06:05

Pihan kukkaset näyttivät olevan kunnossa. Omia kukkasia minulla ei ole kotona eikä mökillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 06:14

Vain vähän. Eniten pöyhyyttänyt riippu-Petuniaa. Se näyttää surkealle, mutta tänään paistaa aurinko ja jospa se siitä toipuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 07:15

Toivotaan ettei pahempaa ja kukat nousevat kun ovat lakoontuneet..
Ja nyt koko viikonlopun odotettavissa sadetta ym myrskyä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 07:40

Meillä ei kovasti ole satanut. On tullut hiljaista sadetta mikä imeytyi maahan. On pionit ihan justiin kukassa, niistä otin kolme jo maljakkoon .Juhannusta juhlistaan. Niillä painava kukkanen, tuppaa kaatumaan hennon varren päässä. Ei mitään kaaosta, sanoisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 23.06.2011 - 07:57

Perennapenkit kukoistaa ja kasvimaa näyttää hyvältä. Yrttipenkit on hiukan laiskasti lähteneet kasvamaan mutta siihen on syynä kylmyys ei niinkään vesi. Tänään kylvän vielä vuonankaalia kuolleiden ruusukaalien tilalle, ne olisi tarkoitettu kylvettäviksi muuten vasta heinäkuussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 10:50

Dahliat rupsahtivat aika kurjaan kuntoon, kun rankkasade ja raekuuro niitä ryöpyttivät. Onneksi on uusia nuppuja jo avautumassa ja pian alkavat kukkia uudestaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 11:28

Lakoon meni monta kaunista kukkaa. Onneksi sentään jotain jäi jäljelle.

Kaunis on jasmiini kukassaan ja tuoksussaa tuossa mökkipihan kupeessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 14:20

Ei ole, ei ole paljoa satanut, paitsi nyt tuli iltapäivällä sadekuuro.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 16:17

No eipä ole, sillä kuten olen kertoillut täällä napsussa useampaankin otteeseen luovuimme keväällä lähes kaikista kukistamme. Jäljelle jäi vain muutama Suomen varsin vaihtelevia kesäsäitä kestävä lajike jotenka meillä ei tosiaankaan sade pääse kukkapenkkejä turmelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 21:18

Parvekkeellani oleviin kukkasiin ei sade yllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.06.2011 - 21:46

Ainoastaan Kultapiiskut tahtoo kumarrella hieman liikaa. Muut voivat hehkuvan hyvin.