Mitä ruokia ja juomia kuuluu sinun juhannukseesi?

Meillä ainakin uudet perunat, silli, broileria grillissä ja raikkaita salaatteja. Ruokailun yhteydessä viiniä, vichyä ja saunan päälle olut tai siideri.

Avainsanat: juhannusherkut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

-m-
Vastattu: 22.06.2011 - 14:43

Grilli hehkuu punaisena koko juhannuksen ajan ja kaikkea mahdotonta ja mahdollista on jo tullutkin grillattua vaihtelevalla menestyksellä... Olutta, siideriä ja viinejä tietysti omien mieltymysten mukaan. Usein on juhannuksena jo syöty omia perunoita, tänä vuonna ne eivät ihan ehtineet kasvaa tarpeeksi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.06.2011 - 13:17

No tulihan se sieltä! Ehdin jo odottaa.
Ei vielä harmainta aavisiusta kun ei ole tietoa tarkkaan ,missä sen juhannuksen vietämme. Jos on kovin sadetta ennustavaa, menemme omalle vapaa-ajan talolle ja siellä on kyllä ruokaa valmiina pakastimessa, jotain ehtii sitten Stockalta hakea lisäksi eli tuoretta lisuketta.
Jos taas menemme miehen isän luokse, ostetaan jotain matkan varrelta.
Siitä olen varma ettei silli kuulu meillä ruokapöytään sen paremmin juhannuksena kuin muulloinkaan, suola ei ole hyväksi.
Viinikellarikin on sen verran täysi että sieltä löytyy sopivat ruokajuomat joka tapauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 15:02

Vähän vaikea sanoa, kun en ole vielä ajatellut. Luultavasti hyvät grillipihvit, salaattia ja uusia perunoita. Smetanasilliä voisi tehdä myös. Jotain helppoa koska työ-yö vie varmaan enimmät energiat siinä ennen aattoa. Juomina ainakin yksi hyvä valkkari, saunaoluet ja raikasta mehua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 15:09

Uudet perunat, silli, grillatavaa ja mansikkakakku ja myös mansikoita muutenkin popsitaan ihan sellaisenaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 15:32

Sauna ja grilli kuumaksi. Sitten viereen ihmettelemään mitä tapahtuu.
Aina se on yhtä suuri yllätys minulle, mitä muut ovat keksineet.
Juhannuksenahan minulle on annettu vapautus kokkauspuuhista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 16:14

Grilliruokia pääasiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 16:23

No voi sun pojat, pappa onnenpoika, millä konstilla minä siihen onnelaan pääsisin.
Sen verran on "Kaverin" tapaista tulla luvannut, että juhannusruokaa , siinä on mahdoton ajatteleminen.
Aamulla menen meidän pienelle torille jos yhdyttäisin haukifiletta, no tietysti uutta perunaa, silliä ja tilliä.
Juhannuspäivänä jotain broilerin sukulaista, viilitalkkunaa, itse leivottua rieskaa ja nyt uhmaan
rasvatukoksia ja käytän juhannuksen ajan voita ruokiloissani.
Jos sitten toisena juhannuspäivänä jo treffaisi grillin, niin saattaisi sitä sen antimia nauttia ja tuoretta salaattia. Niin kyllähän se tuoresalaatti kuuluu juhannuspöytään muulloinkin.
Juomana minulla on piimä, vieraani saa nauttia % juoman, jonka hän itse voi hankkia.
Toivotaan, että urakasta kaikki selvitään suuremmitta ähkyittä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 18:45

Koko normaali grilli/mökki setti ruokineen juomineen tulee tehtyä ja yhdet vieraat tuovat aina tullessaan jonkin ruokayllärin mukanaan. Ja varmasti jokaiselle jotakin, kun on "Ei tykkää" , allergisia jne porukoissa. No jotain hyvää että on montaa sorttia, niin onpahan juhannuspäivän aamulla oikein kunnon brunssi kaikista jämistä pöydässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 18:55

Tämän Juhannuksen menyy on luostain valmiiksi katettu pöytä, jossa riittää valinnanvaraa, palanpainikkeeksi vettä, kotikaljaa ja kenties vähän luostarin viiniäkin. Jälkkäriksi kahvi luostarin liköörin kera..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 21:39

kaipa sitä kaivetaan jotaan pakkasesta. ihan normi sapuskaa. vesi on hyvä juoma.
en juhli jussia - normi weekendi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 21:57

Juomana koti kalja jonka itse valmistanut kellariin. Mieheni savustama lohen puolikas.Itse tehtyjä sämpylöitä. Kakkua -kahvia.Uusia pottuja.Sipuli tomaattia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.06.2011 - 22:44

Juuri sain valmiiksi kauan haudutetun hirvenlihapadan. Siitä suurustan mökillä kastikkeen. Uusia pottuja tietenkin, hieman grillattavaa ja ahvenia järvestä. Kyytipojaksi vettä ja iltasella sitten saunaoluset tai parit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2011 - 16:37

no alkupalojen kanssa käytän viiniä... grillatessa ja olutta. myöhemmin saunan jälkeen konjakki paras on paras juoma.