Miksi vietät juhannusta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.06.2011 - 07:59

En vietä enää! Ennen se oli välillä viikkoakin (25.6) sopivasti kun osui viikonlopun jatkeeksi, niin pääsi kunnon liikenneruuhkiin hurvittelemaan synnyin seudulleen. Tasavallan mahtavimmat liikenneruuhkat!
Eläkkeellä ollessa on mukava valita aika matkustamiseen kun on vähän muita koheltamassa tiellä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.06.2011 - 07:47

Juhannus on nykyisin päivä muiden joukossa, mutta silloin läheiset ja ystänäni yleensä varautuu olemaan yhdessä, joten siitä on muodostunut sellainen "sanomaton "varattu kalenteiaika yhdessäoloon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 08:47

Juhannusaatto on vapaapäivä ja siksi en mene töihin. Muuta merkitystä sillä ei ole. Mielellään ei lähde liikenneruuhkiin eli pysyy kotikonnuillaan, liikkujia on myös niin monensorttista että voi käydä vaaralliseksi ajella Suomen teillä(alkoholia nauttineet yms. ovat vaaraksi).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 09:29

Ei minulle juhannus ole mitenkään sellainen juhla että kotoolta tarttis pois lähteä jonnekkin rymyymää.Mutta haluan juhlistaa kesän kohokohtaa mielellisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.06.2011 - 10:46

Tämähän on sen tarkoitus, itselleni se on normaali viikonvaihde:
fi.wikipedia.org/wiki/Juhannus

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 11:38

Kun on sellainen kalenteriin merkitty, niin meillä sitä vietetään parin lepopäivän merkeissä ja varsinkin aattona laitellaan ruokaa vähän pitemmän kaavan mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 12:18

Ei meillä mitään juhannusta vietetä, tavallisia päiviä ne meillä on. Ei olla kalenteri juoppoja, jos sää sallii niin saaristo reitti käydään ajelemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 12:19

Ei siinä mitään erikoista viettämistä ole. Samanlainen viikonloppu kuten muutkin.

Lippu nostetaan salkoon, kuten yleensäkin liputuspäivänä.

Saunassa käydään, kuten hyvin usein muutenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 12:42

Nuorempana Jussi oli kesän ehdoton juhlapäivä, jonka viettämistä mietittiin ihan tosissaan eli miten saada keskikesän juhlasta kaikki irti.

Nyt Jussi on enää päivä muiden joukossa. Mökille mennään, koska mentäisiin muutenkin. Kaupunkijuhannukset ovat myös tulleet tutuksi; itse asiassa täällä on aika vänkää sillä kaupunki on tyhjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 15:11

Taidetaan olla kotosalla ja käydään välillä tyttären kissaa hoitamassa heillä kotona, toisen tyttären kissa on jo meillä kun he menivät lappiin.. joten kahden asunnon väliä seilataan...

Lisätty: 23.06.2011 - 07:23

Kesää juhlitaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 15:27

Jaa miksikö? Sattuu kalenterissa sillai olemaan. Ei ole enää niin suurta merkitystä, kuin nuorempana. Tosin minulla on kuitenkin pitkä viikonloppuvapaa joten siinä se juhannuskin menee sivussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 16:08

Juhannus vietetään kotona ja nautitaan rauhasta, kun väki vähenee kaupungista mökeilleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 17:05

Juhannus on Johannes Kastajan päivä. vietän sitä aina lapsuudestani asti kesän juhlana ja suven saapumisena.
Käyn laulamassa juhannuskirkossa suvivirren, se kuuluu minun reptuaariini.
Lapsuudessa se oli jännityssä täynnä. Nut se on merkitty pakolliseksi juhlapäiväksi
Suomen Lipun päiväksi. mikä hienompaa kuin lippu liehuu lipputangossa koko juhannusyön.
Tämä juhannusaatto jää lopuksi elämäni ajaksi mieleeni, sillä kuten moneen kertaan olen maininnut, pikkusiskoni tuhka ripotellan hartausmenoin aattona syntymäpitäjänsä veteen mökkirantaan.
Iloitsen juhannuksesta, mutta tänävuonna erikoisesti kaikella kunnioituksella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 18:32

Pidennetty viikonloppu, joka usein aloittaa meikäläisellä myös kesälomakauden. Varsinkin lapsuudessa juhannuksen aikaan ajoittui kesähäitä, nykyisinhän ei jussina taideta juuri häitä juhlia....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 21:40

en vietä. en koskaan ole pitänyt sitä kummoisenakaan juhlana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 13:37

Se on minulle ja perheelleni tapa kokoontua kesällä meille kotiin. Syödään ja juodaankin jotain, mutta yleensä kukaan ei tule juovuksiin, sillä sitä en hyväksy. Nykyisin mukana on jo lapsiakin, ja juopuneena esiintyminen on vääränlaine kuva juhlimisesta.
Olen yrittänyt siivota kotimme talven jäljiltä, kaikkialle en vielä ole kerinnyt. Pienet, konttaavta ja ryömivät lapset poimivat suuhunsa kaikenlaista lattioilta, joten puhdasta pitää olla. Luulen ehtiväni saattaa loppuun kaiken suunnittelemani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 22:50

Se on kesän paras juhla...ja vuosi tulee ikää lisää aina juhannuksen maissa.