Tässä peltipoliiseille, vai mitä?

Vai onko ne telkänpesäpönttöjä, www.hs.fi/tulosta/1135267070775

Lisätty: 22.06.2011 - 02:11

Esim. Turun ja Helsingin välillä, E18 tie, on automaattinen nopeusvalvonta ja sähköisesti muutettavat nopeusrajoitukset. Millä todistat mikä lukema siellä taulussa oli ohi ajaessasi?

Lisätty: 22.06.2011 - 07:34

Tienkäyttäjän on voitava luottaa siiten, että tielle osoitetut liikennemerkit pitävät paikkansa. kerrotaan jutussa!?

Avainsanat: tuhansille sakot anteeksi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.06.2011 - 12:22

Olo on kuin ajaisi ylinopeutta Pönttövuoren tunnelissa.

Kuvatkoon mitä kuvaavat. En kuulu kaahareiden valittuun joukkoon.

Kysyjän kommentti

Kuukausi sitten laivarannasta tullessa sain telkänpöntön välähtämään 51-tiellä? Mitään lappuja ei posti ole tuonut, vai meniköhän taakaa tulijalle? Kyllä niihin kuvatuksiin on paljon autoilijoiden rahoja tuhlattu, niinkö ei muuten olisi kallista!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.06.2011 - 07:50

ja kehäkolmonen on täynnä niitä pönttöjä kyltteineen päivineen kaiken tietöiden seassa!
Joten kyllä kaikki lentokentälle menijät ne huomaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 11:39

Ja navigaattori huutelee koko ajan ja pöntöistä varoittelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 12:48

En tykkää ajella nuppi ja mittari punaisella vaan varaan riittävästi aikaa ehtiäkseni perille. Stressiä saa muualtakin kuin liikenteestä.

Jos liikenteessä alkaa olla 0-toleranssi muutaman kilometrin ylinopeuteen, ollaan kyllä turvallisuuden kannalta väärillä jäljillä. Pitäisi huomiota riittää muuhunkin kuin mittarin tuijotteluun. Toinen vaihtoehto, että aletaan ajelemaan alinopeuksia eikä sekään tunnetusti paranna turvallisuutta. Olen kuullut, että jopa 5 km ylinopeudesta ollaan saatu huomautus ellei jopa rikesakko. Ei oikeesti mitään järkee.

Liikennevalvonnan ja peltipoliisien kannalla olen ehdottomasti. Järkeä sen sijaan voi käyttää lain soveltamisessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 15:01

Joskus sattuu näin, joten sakot anteeksi... varmaan moni kiittelee ja moni ei...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 16:06

Kehä III:sta pitkin kun ajelen, kyllä peltipoliiseja siellä vilisee, peräti 4 km:n välein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 17:09

Ihanaa pääsin pois Kehä ykkösen ja kolmosen lähiipiiristä, ei pöntöt huutele perään.