Meidän kaikkien sammakkoprofessori on mennyt maisten säiden ulottumattomiin. Kuka on Hänen manttelinperijänsä?

Avainsanat: sääennustaja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.06.2011 - 20:45

Ennustuksissaan näillä professoreilla on usein tarkkuus kuin ilmatieteenlaitoksella konsanaan.
Aika näyttää, kuka hänen manttelinsa perii.

Kysyjän kommentti

Kylllä minä tunnustan, että nyt hukkasin sen kysymyksen vastauksen, minulla on oikein kysymys-vihko, johonn kysymykseni merkitsen, mutta olen näköjän ollut niin itsevarma tämän kohdalla, luulin muistavani se, mutta katso se muistini valko-harmaa hatun alla on
pettänyt.Kiitos kuitenkin kaikille vaivautuneille vastaajille. Kyllähän sen jokainen aikanaan saa tuntea kuka parhaiten osuu oikeaan,.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.06.2011 - 16:13

Luulin ensin, että ennustajasammakko on vaihtanut hiippakuntaa, mutta tarkoitatkin Taisto Heikkistä, 73-vuotiasta Hyrynsalmelaista sääprofessoria, joka kuoli toukokuussa tänä vuonna. En tiedä manttelinperijästä - eiköhän sieltä joku kohta ilmaannu. Luotan enemmän YLEn sääpalveluun; näinollen en juurikaan seuraa muita ennusteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 16:16

Odotellaan vaan josko joku ilmaantuu..ennustaa vaikka ahvenen sekäevästä tai käärmeen nahan värin mukaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 16:24

Enpä tiiä kuka perii ja periikö kukaan. Nyt näytetty telkussakin keinussa istuvaa almanakka mummelia. joka siitä sitä säätä katsastaa-.En muista mummelin nimeä on senverran uusi aloittelija.
Kyllä varmaan joku ottaa tuon viran. Meinasin minä alkaa kun tuo kesän ennustuskin meni jotenkuin nappiin.Katsoin kovunlehdistä silloin kesän alkamisen,Tottapuhuen en uskaltaisi isoille piireille alkaa puhumaan säästä.Ei vielä ole muutakuin omaksi tarpeeksi ja ystäville.Vaikka jokapäivä luontoa seurailen luonnon helmassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 16:55

Katsellaan vaan siis ikkunasta ja katsellaan ulos ja astutaankin ulos jotta tiedetään mikä on sää nyt, sammakosta viis...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 17:38

Napsu-täti sirkkaliisa. Täältä alkaa opiskella;
www.puolanka-lehti.fi/sammak.../index.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 18:09

Eiköhön tämänkin tittelin joku kohta peri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 19:14

Eiköhän joku tämänkin tyhjiön kohta täytä.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 22:41

Aika näyttää kuka perii manttelin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.06.2011 - 00:02

En usko että manttelinperijää löytyy. Hänenlaisensa ovat ainutlaatuisia keskuudessamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 11:08

Saattaa joku huru-ukko ilmaantua, ei ole väliksi, luotan ammattilaisiin tässäkin asiassa.
Oma sääproffani on Ilmatieteen laitoksen palveluksessa.

Lisätty: 22.06.2011 - 13:22

TV:ssä oli eilisiltana tai ainakin ihan lähipäivinä yksi täti-ihminen joka ennusteli säätä. Ennuste oli kyllä sataprosenttisen savolainen, siitä ei ottanut mitään selkoa eikä takuuta ollut luonnollisestikaa eli "saattaapi olla tai sitten ei"-tyylillä puheli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 11:46

Hankasalmella on "luotettava" säitä ennustava Ranta-ahon mamma.