Poissa silmistä, poissa mielistä. Heikki Hurstin ruoanjakelupiste on saanut häätövaroituksen. Alentaa kaupungin asuntojen arvoa?

Mitäs me olemme hyvinvoivat mieltä. Suoraan sanoen olemme pahoja.
Kuinka kohtelemme lähimmäisiämme., meillä joilla on toimeentulo kaikilla edes
jonkinlainen. Suututtaa, syvästi suututtaa.

Avainsanat: vois olla vaikka mikä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.06.2011 - 00:27

Hävettää valittajien puolesta, koska he eivät ymmärrä hävetä asennettaan.
Vaikeata löytää parempaa paikkaa kuuluisan Pitkänsillan pohjoispuolelta, perinteisestä työläiskaupunginosasta Vallila - Kallio , johon pääsisi yhtä hyvin busseilla ja monella raitiovaunulla sekä metrolla. Mutta ehkä vielä löytyy sopiva ? jos sosiaalijohtaja puhui rehellisesti ?
Miksi nuo herkkähipiäiset ovat ostaneet asuntonsa kuuluisalta "huono-osaisten seudulta"
- kun ovat aikoinaan halvalla saaneet, nyt seutu on jo suosittua / "trendikästä" ?
joten asuntojen hinnat sielläkin ovat viime vuosina nousseet huimasti.
Helsinginkatuhan on aina ollut "levoton", mitä uutta siinä nyt muka on ?
Köyhyyden pitää jollain tavalla olla näkyvissä, mutta heitäkin suojellen...
Kartalla: kartat.eniro.fi/m/aUn62

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi. ja kiitos kaikille, kaikki olivat pisteiden arvoisia, mutta tasapuolisesti
yritäntässä mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.06.2011 - 16:14

Jaa, että köyhät piiloon. Törkeää. Kaikki eivät voi hyvin ja se pitää jokaisen tietää, sietää ja ymmärtää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 16:25

Just mietittiin seuraavaa sijoituspaikkaa ja tässä ehdotus: Nordean Kaivopuiston konttori on ollut usein lakkautusuhan alla ja jos uhka toteutuu, niin siihen voitaisiin sijoittaa leivänjakelupiste. On sopivasti syrjässä eikä järjestyshäiriöitä pääse syntymään, sillä viereistä Venäjän lähetystöä valvoo poliisi. Jos häiriöitä kuitenkin syntyy, on saapuvilla muiden lähetystöjen partiopoliisit. Näin säästetään yhteiskunnan varoja.

Lisätty: 21.06.2011 - 17:04

Jos asiaa tarkastelee vakavammin, niin jotta voisimme tituleerata itseämme paremminvointiyhteiskunnaksi, tulisi maan asiat hoitaa niin, ettei tällaisia jonoja syntyisi. Ei se häpeä ole leivän jonottajalla vaan jossain muualla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 16:34

Ystäväni asuu aikalähellä ko jakelupistettä ja muutaman kerran olen ohikulkenut, kun jonot olleet todellapitkiä ( en tiedä kauanko pitää jonottaa).
Jotenkin koin niin että toisia jonossaolijoita hävetti olla siinä kaikkien töllisteltävänä vilkkaan kadun varrella,
joten jos kaupunki tarjoaa paremman paikan, niin hyvä on kaikkien kannalta. Jonossa seisojien, Hurstin varastojen ja naapurissa asuvienkin.
Mutta Hursteille kumppaneineen nostan hattua, kun jaksavat sukupolvesta toiseen jakaa laupeudentyötään ja auttaa vähävaraisia kanssaihmisiä!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 16:36

Tuosta tulikin justiin asiaa tvstä. Sosiaalijohtaja koittaa hommata uutta tilaa hurstin avustuspaikaksi.
Toiset kyllästyy, tietenkin ymmärän hyvin niitäkin. Meitä monenlaista soutajaa. Muttta täytyy ymmärtää että kyse ihmisten tarpeista. Yhteiskunta ajetaan tosi alas ,jos köyhät pannaan piiloon.Toiset menee suosiolla ja kauas, on hiljaa. Mutta näihin asioihin pitää saada parannusta.
Väärin on sekin että käy jokapäivä töissä eikä riitä raha ruokaan. Vaan menee vuokraan , sähköön ja laskuihin.Joutuu luukuilla vielä juoksemaan. MItä tämä tämmöinen elämä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 16:53

Köyhät piiloon, jotta voidaan sanoa että Suomessa ei kukaan nälkää näe...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 17:59

Antaisivat ruoanjakelupisteen olla siellä, missä on tähänkin asti ollut. Monelle tärkeä paikka hakea joka päiväinen leipänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 19:06

Kukaan tuskin huvikseen leipäjonossa seisoo, jonot ehkä kolkuttavat lähiympäristön omaatuntoa, ja ne haluttaisiin mieltä painamasta pois omista silmistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 20:40

Tulee mieleen tarina Turusta 70-luvun alussa.

Englannin kuningatar Elisabet tuli vierailulle.

Uudenmaankadulla Hänen matkansa varrella olevan lasten päiväkodin julkivut kadun puolella maalattiin kauniiksi ja muu remontti jätettiin tekemättä.

Laitapuolen kulkijat (pultsarit) Kupittaan puistosta kyyditettiin viidentoista kilometrin päähän, että eivät olisi näkyvillä. Kestihän heiltä kolmisen tuntia kävellä takaisin oleskelupaikalleen.

Todellisuus tässäkin tapauksessa halutaan peittää. Arvelluttavaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.06.2011 - 23:58

Juuri noin. Pääkaupunkimme ei kestä että on olemassa muitakin paikkoja kuin Argadianmäki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 09:13

Ymmärrän kyllä lähistöllä asuvia. Yrittävät hakea uutta paikkaa pisteelle jostain. Tuo piste on kyllä tarpeellinen. En tiedä ihan tarkalleen missä se nykyinen paikka sijaitsee mutta ei se "trendikkään Kallion" suunnalla kyllä ole jos on Helsinginkadulla.
Asuntojen hinnat Kalliossa ovat kohonneet syystä että muualla Helsingissä eli paremmilla alueilla hinnat ovat tosi korkeat. Nuoret ostavat usein ensiasuntonsa tuolta suunnalta, pieniä asuntoja on tarjolla. Myöskin sijoitusasunnoiksi sieltä on varmaan ostettu, vuokralaisia saa. Onpa eräällä tunnetulla henkilöllä kuuleman mukaan joukko pienasuntoja omistuksessaan Kalliossa...
Mutta siinä porukassa on niitä jotka ovat itse itsensä kurjaan jamaan saattaneet. Yhteiskunnan huoltojärjestelmä on sitä osaltaan ruokkinut.

Lisätty: 22.06.2011 - 11:06

Lisään etteihän toki alenna koko kaupungin asuntojen arvoja vaan siinä lähistöllä olevien. Ja ennenkaikkea jonoista on tullut häiriötä alueella liikkuville, sellaista on kirjoiteltu, ei ole tarkempaa tietoa kun en siellä suunnalla liiku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 11:51

Onhan se ikävää,jos omasta mielestään paremmalle väelle tuli ihan paha mieli, kun joutuu köyhää ja rahvasta jonottajoukkoa silmissään sietämään.