Osaatko lukea?

Cmabrigden yilopitson tuktimusken muakan, ei ole väilä msisä jäjretsyksessä sanan kijraimet ovat, ainoa täkreä aisa on, että esnimmäinen ja viimienen kijrain ovat oikelila piakiolla. Loput voivat olla missä jäjretsyskessä tahasna ja imhinen voi sitli lukea tesktin ongemlitta, koksa aiovt eiävt lue jokaitsa kijraitna eriskeen, vain sanan kokoniasuuetna.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.06.2011 - 12:19

Oliko se tuollaista, senhän lukee aivan kuin vettä vain. Ihan totta.
Mutta kyllä se minunkin kirjoitus täällä varmaan tuollaista onkin, no
se alku-, ja loppukirjain en ole varma ovatko aina oikeassa paikassa.
Hausko juttu taas onpohjotta oy, lukeeko siinä nyt onttopohja , oy on erikseen.

Lisätty: 02.07.2011 - 15:45

Kiitos napsulaisille valinnasta onttopohjan suomennoksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.06.2011 - 12:04

Osaan lukea tämän ja lukihäiriöisenä tämä muistuttaa ihan mun omia kirjoituksiani :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 12:55

Aloitus oli hirveä! Jotain tuohon suuntaan olevaa tekstiä näkee valitettavasti vaikka esimerkki on kärjistetty.
Opin lukemaan hyvin varhain ja siitä asti olen lukenut., sama on kirjoituksen kanssa.
Kun tietsikalla kirjoittaa nopeasti, kirjaimet saattavat tulla väärään järjestykseen mutta sen huomaa ja korjaa.
Pitää paikkaansa tuo että luetaan kokonaisuuksia, ei joka kirjainta.
Pahempi juttu on se etteivät ihmiset osaa kielioppia eli yhdyssanat ovat täyttä hepreaa, samoin erisnimet eli ei osata käyttää isoja kirjaimia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 15:07

Helppo oli lukea tuo teksti..vasta jälkeenpäin katsoin kirjoitusvirheet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 15:08

Tuttu juttu ja helppo nakki.
Pikalukiessa kirjaimia ei tankata, vaan sanaa vain vilkaistaan. Sanajärjestystä ei parane mennä sekoittamaan.
Napsun koululaiset voisivat testata tuolla opettajan ymmärrystä sitten joskus, kun koulut taas pitkän ja kuuman kesän jälkeen alkavat. ;D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 15:20

Hassu juttu, mutta noinhan se menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 16:32

Hleposti leuttivassa. Jos lukee paljon, niin pakostakin tulee luettua ns. kursorisesti, siinä ei pienet kiroitusvireet haittaa, pääasia että teksti etenee loogisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 16:47

Minä luen vaan napsun parhaat. Siitä itse olen hyvä esimerkki. Opettaja itki kun luki minun väärinkirjoitustani. Sanoi minua rakkaaksi lapseksi. Voi voi ja sinipunakynä sauhusi. En jäänyt luokalle. Sillä tässä elämässä nyt pärjätään ,muutakaan mahdollisuutta ei ole. Mutta ilohan on tietenkin minun puolellani. Saan jotain luetuksi, juuri ja juuri, mutta vielä tulee kirjoitustakin.Olen saavutusten mestari.Opelle terkkuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 16:52

Osaan lukea tämänkin kysymyksen joten osaan lukea kuin kirjoittaakin..
Mutta kirjakielellä ei onnistu, on tuota Turunmurteen vikaa niin pahasti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 17:52

Helppo siis aivojaan huijata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 18:52

Nopeasti lukien tuossa ei mitään omituista, vaan selvää kuin pläkki......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 22:34

Ihan helppo oli lukea...kun itsellänikin menee kirjaimia vika paikkoihin..kyllä ne osaa tulkita mitä tarkoittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.06.2011 - 23:53

Olemmeko tavanneet?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 12:02

Osaan lukea mutta tuon tekstin perusteella ei näytä olevan suurtakaan väliä sillä, osaako kirjoittaa ihan oikein.