Keräiletkö jotain omaan kokoelmaasi ? Vai käytkömuseossa ihailemassa toisten keräämiä tavaroita? Vai pitäköön muut rompomppeensa?

www.rantapallo.fi/matkailu/v...museoihin/

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.06.2011 - 15:14

Valitettavasti oma autotallini kelpaisi nykyään hyvinkin tuohon maailman oudoimpien museoiden sarjaan, kun siellä ovat nyt sattuneesta syystä koko elämän aikana hankitut tavarat, joilla voi joskus olla käyttöä ja nyt sitten koko muukin omaisuus sulassa sovussa.
Siinä sitä on jollain ihmettelemistä, jos satun kuolla kupsahtamaan. ;D

Kysyjän kommentti

No eihän sitä koskaan tiedä koska niitä sattuisi tavitsemaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.06.2011 - 11:30

Karäilin enkeleitä ja niihänän nyt sitten on. Enää en kerää, sillä ei ole tilaa missä niitä säilyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 11:47

Enkeli ja joutsen villitys meinasi viedä mukanaan, mutta luovuin jo kun osa on kellarissa,
asunto pieni, ei sovi enään yhtään ja mistään ei hennoisi luopua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 15:10

On pitänyt luopua koska tilaa ei ole tarpeeksi. Ai niin kerään kyllä Hard-Rock Cafe t-paitoja eri maista ja pieniä snapsilaseja myöskin eri maiden kuvilla. Aina 2 lasia ja yksi paita. Ennen keräsin norsuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 15:16

Museot ja kirkot kierrän hyvin kaukaa. Ei ole tapana niissä käydä. Pitäkööt kamansa kaikkien nähtävillä ja katselkoon ken haluaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 16:39

Ihan löytyy kotoa jos mitäkin joka on keräyskohteena.. ja kyllä varmaan joskus mennään katsomaan myös muitakin jos sais jotain uutta ideaa itselleen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 16:40

Vältän yleensä sanontaa rakastan tällaisissa yhteyksissä, mutta nyt on pakko sanoa, että rakastan historiallisia museoita. Kiasmassa olen käynyt kerran enkä tunne sinne mitään suurempaa intohimoa jos en inhoakaan. Haaveeni on päästä vielä kerran Kairon egyptiläiseen museoon ja tutustua siihen kaikessa rauhassa usean päivän ajan. Louvresta on vielä monta osaa näkemättä, joten sinnekin mieli halajaa.

En oikeastaan kerää mitään, päivastoin yritän päästä joutavasta roinasta eroon. Olen saanut jonkin verran keramiikkaa ja lasia, joilla on keräilyarvoa. Nämä säilytän paraatipaikoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 16:51

Kyllä olen heikkona vanhoihin tavaroihin. En voi sille mitään . Huonekalut täyspuiset,pikkuesineet kun on vanhaa tai arabiaa joku kuppi,kannu.Niitä omaksi iloksi toisten murheeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 18:41

Kyllä museoissa tulee piipahdettua aina silloin tällöin, niin isoissa kuin pienissäkin tutustumassa. Itse keräilen milloin mitäkin, postikortteja, kotimaista lasia, Arabiaa ja nyt etenkin olen hurahtanut vanhoihin koruihin, joita kirppiksiltä saattaa löytää edullisesti. Myös ulkomaanreissuilla kiertelen kirppiksiä ja vanhan tavaran kauppoja....

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.06.2011 - 23:51

Delfiinejä ja tyhjiä pulloja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 08:49

Romppeita en kerää eikä niitä ole omasta takaa myöskään. Antiikkia harrastan ja ostan joskus esineitä joita haluan ihan itselleni. Paljon on tullut perintönä ja ne ovat kallisarvoisia taustansa takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 11:57

Varsinaisesti en keräile mitään, mutta kauniit ja etenkin vanahat peltipurkit miellyttävät silmää ja niitä joskus ostelen. Ehkä keräilyksi voi sanoa sitäkin, että vuosien mittaan olen koonnut kotiini Teema-astiastoa niin, että saan pöydän katettua isommallekin porukalle. Tässä keräilyssä olen hyödyntänyt kauppojen tarjouksia ja osan ostanut kakkoslaatuisena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 21:44

tuossa vuosien mittaan tullut keräiltyä kermakoita.
nyt uuden tuvan seiniä kiertää omituiset emalikattilat.
mutta pointti on siinä että pidän niistä - ja vain jos ne on "sikahalpoja" eli en mitään merkkituotetta hamua. en viitsi uutta kaappia kermakoille - taidan siirtyä munakuppeihin. siinä menee kaaaauan kunnes saan edes jokusen kasaan. ne pitää olla just sellasia - ööh, en osaa selittää. mutta normi kupit ei kelpaa. ja ne ei vie edes tilaa ;). kaksi tossa on ja uusia ei ole vielä tullut silmiin.