Joko olet aloittanut juhannusvalmistelut? Jos niin minkälaisia?

mm. Kauppalistani on aika pitkä jo nyt. Koivut valkattu, josta tehdään portinkoristukset, kertakäyttöastioiden riittävyys tarkistettu, Grilli putsattu, tikkataulu uusittu,tervan tuoksut hommattu saunalle..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.06.2011 - 18:03

pirtti on jo pesty puhtoinen pihamaakin laastu on ja koivutkin ovat lammes imemäs vettä , josko ne sit pääsevät oven pieleen ... vaikka aatto meneekin velipojan mökillä .. ja juhanuspäiväkin vielä , mut eipä haittaa koivut oven pieles .. saavat olla niin kauan , kun viheriöivät ... oli kyl tarkotus olla kotosalla , mut nyt sit kävikin näin .. kivaa se on velipoikaakin nähdä ja hänen kivaa vaimoaankin .. niin ja kivaa se on päästä valmiiseen pöytään .. nyt kun ei tarviikkaan tehdä sen miljoonaa kiloa murkkuikäsille pojille ruokaa .. hekiún lähtevät merelle .. sopii vallan mainiosti tuokin järjestely ... :)

Kysyjän kommentti

Taisi näillä valmisteluilla tulla mukava juhannus :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.06.2011 - 06:46

En ole enkä ala; www.iltasanomat.fi/ulkomaat/...88354.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 07:54

No ei minä mitenkään erikoisesti sitä aloita, se on näin vanhemmalle ihmiselle vain yksi juhannus muiden joukossa. Nuoret juhlikoot ja aikuisetkin, Hautausmaalle vein vanhempien haudalle uudet kukat,
Mitä nyt siivousta ja ruoan oston miettimistä on.
Mutta ei se yksinäinen tarvitse paljon laittaakkaan.
On se aika jo mennyt ohi, jolloin jaksettiin mm. Seurasaaren kokoille ym.
Täällä Keski-Suomessa on nyt suuret juhannusjuhlat Isossa-Kirjassa. voin pistäytyä sielllä.
Ne ovat ne hengelliset "kekkerit", tavallisten ihmisten yhteenkokoontuminen kauniiden laulujen ja
sanoman ynpärille, ei ole tekemisissä minkään puolueen kanssa.
tässähän sitä valmisteluja, saatan lisäksi käydä suvivirren veisamassa jossain tilaisuudessa
juhannuksena, se kuuluu vakio asioihin minulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 08:28

No eipä vielä mitään, ostan vasta samana päivänä, uudet peruna, mansikat, herneenpalot ja grillattavat tietenkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 09:18

Nuorempana se tuntui ihan erinlaiselle. Aina sitä mukana eli, joka juhlaa valmisteli. Nyt ne tulee ja menee ,niinkuin vuoristorata eteenpäin.Luottaa, että kyllä sitä syötävää on.Vaikkei kauheasti valmistakkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 10:08

Kokko tuli kasattua. Mahtaakohan saada polttaa. Ellei niin sitten syksyllä elovalkeoiden aikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 11:21

Ei ole mitään erikoista juhannus valmistelua, vaan normi viikonloppu kotona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 11:48

Kokko on jo poltettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 15:17

En ole aloittanut..tavallinen viikonloppu vain. Lepäilen silloin yövuoron väsymykset pois ja ilmasta riippuen laitetaan ruokaa joko sisällä tai ulkona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 16:49

Kissankopit ja kylmälaukku odottavat eteisessä torstaista maalle lähtöä. Tai siis kissat ne eniten taitavat tätä juhlaa odottaa kun pääsevät mökille. Minulle Juhannus on tavallinen viikonloppu, en muutenkaan harrasta juhlapyhien tohinaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 17:40

Eipä juuri eityisiä valmisteluja, lähinnä ruokavarastoja täydennetty....

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.06.2011 - 23:46

Olen. Äskettäin tein muisti- ja ostoslistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2011 - 12:05

Nappasin pari ruokaohejtta talteen, joita aion juhannuksena kokeilla. Varasin liput kesäteatteriin juhannukseksi. kauppalistaa olen jo aloitellut, näyttää tulevan aika pitkä.