Karjalan koivu. Onko tuttu?

Taitaa olla aika harvinainen kukka. Nettikään ei sitä tunnista.

Lisätty: 27.06.2011 - 09:34

Kiitos vastanneille. Kukka on edelleen arvoitus, ei tullut oikeita vastauksia.

Avainsanat: karjalan koivu - kukka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.06.2011 - 23:23

En ole moisesta kasvista kuullutkaan.

Kysyjän kommentti

Kiitos, et ole ainoa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.06.2011 - 07:34

En ole kuullut minäkään. Viikonloppuna näin vain tavallisia koivuja tuolla Pohjois-Karjalassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2011 - 07:38

Ettei vain olisi kyseessä huonemalva jota jotkut koitkoivuksi kutsuvat

puutarha.net/index.asp?s=/ke...sp?id=3173

puutarha.net/index.asp?s=/ke...41/38/0/1/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2011 - 08:08

Ennen kalauttivat "kaalisa" Karjalan mäntyyn?
puutarha.net/keskustelut/mes...?991659567

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2011 - 08:13

On aivan tuntematon nimi minullekin, vaikka miesvainajani oli karjalan poikia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2011 - 08:53

Muistan lapsuudenkodissani olleen sellaisen. Äitini oli viherpeukalo ja myös tuo kasvi oli meillä jossain vaiheessa. Kukat olivat sellaiset hennon vaaleanpunaiset, "malvanväriset". Kasvi kasvoi aika kookkaaksi.
Nykyään saattaa olla aika harvinainen.

Lisätty: 20.06.2011 - 11:00

Kotikoivuksi sitä kutsuttiin mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2011 - 10:20

"Karjalan neito" taitaa olla kyseessä.

Niitä ilmenee punasävyisinä kasveina ja punaposkisina tyttöinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2011 - 12:02

Ihan vieras kasvi kyseessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2011 - 12:14

En ole koskaan kuullutkaan moisesta koivusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2011 - 13:58

Mä olen kuullut mutta en enään muista. Oli mamma karjalasta ja lähti jo taivaaseen. Enkä hitsi nyt muista hän puhui karjalan koivusta . Mikä mikä oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2011 - 05:55

Mun karjalais mummoni sanoi malvaa "kotikylän kukaksi" tai "karjalankoivuksi". Kasvatti sitä ikkunalaudalla, kun oli aikanaan tuonut siemenet mukanaan evakkon lähtiessä. Tosin sitä samaa kasvoi sukulaisten mökin saunannurkallakin :)