Mikä on Zeitgeist?

Avainsanat: zeitgeist

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.06.2011 - 23:22

Vaikea selostaa lyhyesti, joten tässä eräs selitys:
Zeitgeist-liike on maailmanlaajuinen ruohonjuuritason kansanliike, joka pyrkii ajamaan resurssipohjaista taloutta.
Liikkeen oman määritelmän mukaan se pyrkii yhteiskunnalliseen muutokseen kehittämällä ajan henkeen sopivia arvoja, ajatuksia ja kulttuuria. Liike kannattaa tieteen ja tekniikan valjastamista ekologisesti ja sosiaalisesti kestävän yhteiskunnan rakentamiseksi.
fi.wikipedia.org/wiki/Zeitgeist-liike

Suosittelen katsomaan videon (nyt jo 2 osaa "Ajan henki" www.ajanhenki.com/
- yhteys voi kuormittua jos paljon katsojia, katso sitten myöhemmin.

Ja muita selostuksia löytyy tietysti Googlella:
www.google.fi/search?q=zeitg...=firefox-a

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.06.2011 - 23:17

Zeitgeistista en oikeastaan muuta tiedä, kuin että tätä liikettä edustaa Putous-kilpailun voittaja Munamies.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2011 - 07:35

Eräänlainen kansanliike joka mm. poistaisi rahan kokonaan käytöstä. Edellisistä linkeistä selviää enemmän joten en viitsi toistaa niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2011 - 07:51

on saksankielinen ilmaus, joka tarkoittaa ajan henkeä

fi.wikipedia.org/wiki/Zeitgeist

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2011 - 08:16

Pyrkii rahattomaan kansantalouteen, omin sanoin sanottuna, miten onnistuu onkin jo toinen juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2011 - 09:13

Saksaa, ja suomeksi käännettynä tarkoittaa ajan henkeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2011 - 10:18

Tarkoittanee sellaista unelmaa, joka koskaan ei toteudu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2011 - 12:03

Munamiehen seurakunta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2011 - 12:13

Zeitgeist-liike on avoin maailmanlaajuinen kansanliike, joka pyrkii jakamaan tietoutta nykyjärjestelmän epäkohdista ja mahdollisista vaihtoehdoista. Siinä on jo satoja tuhansia jäseniä, jotka tekevät yhteistyötä yhteisen hyvän vuoksi, ilman rahallista korvausta. Zeigeist-liike toimii aktivistihaarana "Venus-projekti" nimiselle organisaatiolle.

Lähteet:
www.zeitgeist.fi/joomla/inde...;Itemid=72

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2011 - 12:36

Saksasta käännettynä, Zeitgeist = ajan henki.
On lopettaneet seurustelun Venuksen hengen kanssa huhtikuussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.06.2011 - 23:33

Jonkinlainen kansanliike.