Toivoisin 3:n henkilön kertovan kuinka on mukana kestävässä kehityksessä. Miten aloittanut ja miten kokee sen vaikkttavan elämääns

Avainsanat: kierrättäminen energiankulutus luonto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.10.2008 - 15:20

olen 20 vuoden ajan lajitellut jätteemme, lasi, metalli , paperi , kartonki. meillä on 3 lämpö kompostoria jonne ruuanjätteet ja puutarhasta tuleva jäte , on kiva keväällä ottaa ravinteikasta multaa omasta tuotannosta. olemme ostaneet täysin puisia huonekaluja aina, emme halua lastulevy mööpeleitä. vältämme kaikkea kertakäyttöistä. kun on lapsia ja lapsenlapsia niin täytyy ajatella mitä jälkeensä jättää puhtaassa maailmassa on parempi olla. turhaan emme sähköä ja vettä haaskaa, kun se on omassa maksussa niin ei senkään takia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.10.2008 - 10:24

Jätteet lajitellaan (tehty jo 10 vuotta), metallit, lasi, pahvit, keräyspaperit, omiin keräyspisteisiinsä. Käytöstä poistetut käyttökelpoiset esineet, huonekalut, astiat, kirjat ym viety kierrätyskeskukseen, josta joku saa tarvittaessa käyttöönsä vähän käytettyä hyvää tavaraa. Vaatteet ja kengät kunnon mukaan "Uffelle". Kotitalousjäte kompostoidaan lämpökompostiin, puutarhajäte omaan kompostiin ja vielä "keskeneräinen omaansa. Meillä ulkojäteastia tyhjennetään kerra kk:ssa, josta piti tehdä selvitys jätteidenkäsittelystä ennen kuin se myönnettiin ( norm tyhj väli on 2 viikkoa). Olemme aikoinaan satsanneet huonekaluihin, joten ne kestävät aikaa, eikä ole tarvista vaihdella jatkuvasti. Talomme lämpiää maakaasulla, sen lisäksi lämmitämme talviaikana myös puilla, samalla voi myös valmistaa ruoan, joten sähköäkin säästyy jonkin verran.