Kuka fyysikko teki kokeita Pisan kaltevassa tornissa?

Avainsanat: kuuluisa fyysikko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.06.2011 - 19:09

fi.wikipedia.org/wiki/Galile...i#Fysiikka
Olisko silloin ollut jo torni paikoillaan?
Olihan tuo; fi.wikipedia.org/wiki/Pisan_torni

Kysyjän kommentti

Kiitos jumppis ja kaikill vastaajille samoin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.06.2011 - 18:26

Galileo Galilei, teki muitakin kokeita jotka ovat käytössä vieläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2011 - 18:28

GG eli Galileo Galilei tarinen mukaan pudotteli erilaisia kappaleita tornista ja mittasi kiihtyvyyksiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2011 - 20:55

Galileo Galilei

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2011 - 23:48

Galileo Galilei. Tähtitieteilijä, filosfi ja fyysikko. Ei kumartanut kuvia vaan kiisti kirkon ja antiikin filosofien aseman tieteessä. Luonnollisesti kirkon salainen poliisi, inkvisitio, oli hyvin kiinnostunut miehen harhaoppisista ajatuksista ja langetti Galileolle kotiarestin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2011 - 07:15

Galileo Galilei (15. helmikuuta 1564 Pisa, Italia – 8. tammikuuta 1642 Arcetri, Italia) oli italialainen tähtitieteilijä, filosofi ja fyysikko. Hänen merkittävimmät saavutuksensa liittyvät tieteellisen menetelmän kehitykseen aristoteelisesta nykyiseen muotoonsa. Häntä on kutsuttu tieteen, klassisen fysiikan ja tähtitieteen isäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2011 - 18:06

Eräs kuuluisimmista Galileita koskevista tarinoista kertoo, että hän pudotti erimassaisia palloja Pisan kaltevasta tornista osoittaakseen, että putoamisaika ei riipu kappaleen massasta. Tämä oli vastoin Aristoteleen oppia, jonka mukaan kappale putoaa sitä nopeammin, mitä enemmän se painaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2011 - 10:05

Se pyörii sittenkin! Näin tuumi Galileo Galilei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2011 - 11:55

Galileo Galilei, viisas mies vaan eipä häntä(kään) vielä eläessään arvostettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.06.2011 - 23:12

Mahdoton vastata muuten kuten edellä vastanneetkin jos meinaan vastata: Galileo Galilei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2011 - 21:54

Galileo Galilei.....