Joko on tämän kesän mansikoita maistettu?

Ostin Ruotslaisia ja eipä kovin kummosia ollut ja hintakin aika korkea

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.06.2011 - 12:18

En vielä. Yritän löytää jostain luomumansikoita, jotka maistuisivatkin mansikoille. Tiedä mitä kaikkea näihin muihin laitetaan, yök. Olin monta vuotta ostamatta mansikoita, sillä torimansikoista sain suuni todella kipeäksi. Onneksi nykyisin on vaihtoehtoja.

Lisätty: 18.06.2011 - 23:58

Muisti palaa pätkittäin: söimme espanjalaisia mansikoita ja palan painikkeeksi lasit skumppaa toukokuun puolivälissä risteilyllä. Toden totta olivat makeita. Vesi kielellä odottelen kotimaisen mansikan kypsymistä.

Kysyjän kommentti

On mansikoilla ja mansikoilla eroa. Luomu jyrää

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.06.2011 - 11:23

Huomenna maistan mansikkakermakakun päällä.Paikallinen kondiittori leipoo meidän huomisiin rippijuhliin kyseisen herkun.Toivottavasti on yhtä hyvää, kuin aina ennenkin : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2011 - 11:26

Jeps, ostin jo yhden laatikon ja se meni hetkessä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2011 - 13:19

Maistettu on.Mansikalta maistui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2011 - 13:22

En ole maistanut, oli kaupassa, mutta hinta pakotti ostamaan Pihlajamarja karkkia lasten kakun
päälle. En muuten syö mansikkaa kun kerran korkeintaan kesässä. En teidä mistä kauhu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2011 - 14:33

Kyllä, olivat täytekakun päällä ja vaikka en ole täytekakun ystävä otin sitä ison palan ihan vaan niiden mansikoiden vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2011 - 14:50

En kotimaisia vielä Mutta tuoreita ulkolaisia olisikohan Espanjalaisia olleet.Mutta hyvän makuisia ja tuoksukin oli ihan mansikan.Tein kaksi mansikkakakkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2011 - 15:03

Kyllä on maistettu ja Espanjassa tuotettuja, monta rovetta on syöty, ovat olleet kiinteitä ja makeita, kilohinta on ollut kova, mutta eivät ole vetisiä happamia ja ruman näköisiä olleet kuten oman maan mansikat yleensä, Torilta kesäisin yleensä haluan marjani ostaa, en enää, litran mitalla muovipussiin laittavat marjat ja 15 minuuttia kotiin on ajallisesti matkaa ja marjat on mehunsa siirtäneet sinne pussin pohjalle ja vetelät marjat eivät houkuttele meitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2011 - 15:46

En kiusallakaan vielä ole ostanut kuuluu minun juhannus straditioon maistella niitä eka kerran ja väsätä kunnon mansikkakakku juhannuksen pyhiksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2011 - 16:22

Näkyi olevan kaupan hyllyssä jo, mutta maistamatta vielä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2011 - 17:27

On maisteltu jo kaksi viikkoa sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2011 - 07:12

Eivät ole vielä saapuneet kauppoihin, ostan kyllä heti kun saapuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2011 - 08:56

Olen ostanut huhtikuun lopulla portugalilaisia, sen jälkeen pari kertaa espanjalaisia ja nyt viimeksi ruotsalaisia. Portugalilaiset ovat maultaan parhaita mutta niitä saa vain kauppatorilta enkä sinne ole ehtinyt kun 2 krt kevään aikana.
Kotimaisia ostan sitten kun tulee eteläsuomalaisia, Kotkan seudulta ja myös Turusta päin tulee hyviä mansikoita, keskisuomalaisista en pidä. On kyse eri lajikkeista ja maku vaihtelee suuresti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2011 - 09:58

Siilinjärven torilla kuultu pienen pojan sanat:

"Maesta äeti mansikkoota, se on hyvvee ja himoskasta"!

Itse maistoin ja totesin näin olevan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.06.2011 - 23:04

Vasta viritin omalle maalleni rastassuojat. Jos saisi tänä kesänä edes yhdenkin marjan itsellenikin sieltä maistiaisiksi.