Pitäiskö lennoille ottaa omat eväät?www.iltalehti.fi/uutiset/201...6_uu.shtml

Avainsanat: ruokamyrkytys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.06.2011 - 06:08

Ihan hyvä asia on laittaa murkinaa laukkuun mukaan. Ikävä tuo sattunut tapaus on. Monen viattoman ihmisen loma on täysin pilalla. Ei ole hauskaa ensin odottaa lomaa alkavaksi, ja sitten koko reissu menee ihan harakoille. Harmittaa suuresti matkustajien puolesta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.06.2011 - 17:48

Joo, eväät vaan reppuun ja menoksi. Tietää ainakin mitä syö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2011 - 18:29

Itse aloitan maitohappobakteerin syönnin 2 viikkoa ennen matkaa joten en todellakaan eväitä ota..
Mutta onhan tuo selvää että majoneesia pitää välttää siinä sen seuraus...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2011 - 18:56

Niinkuin Toffee edellä jo totesikin.....kannattaa välttää majoneesia ja vihanneksia. Usein vihannesten pesuvesikin sisälttä kolibakteereja ja voi siten aiheuttaa mahan puruja. Omia eväitä en silti ole ottanut mukaan, enkä ota, vaan katson mitä syön. Keitetty ja paistettu ruoka on parasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2011 - 19:34

Harmi sinänsä, monella alkoi kauan odotettu lomamatka surkeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2011 - 20:05

Varmaankin olisi hyvä olla omat eväät, mutta johan monissa lennoissa et saa kuin lämmintä kättä ja joskus et sitäkään, joten evää mukaan vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2011 - 21:33

Ei ole todellakaan huono vaihtoehto pysytellä omissa eineksissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2011 - 21:42

Ei huonompi vaihtoehto pitää omia eväitä mukana...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2011 - 21:55

Hyvä idea ottaa omat eväät, sillä koskaan ne eivät ole mitään kulinaarisia nautintoja olleet ja lento lennolta taso laskee. Ylipäätään järjetöntä ruokkia porukkaa ahtaissa tiloissa, miksi ei järjestettäisi ruokailua lentoasemalla. Kyllä nyt muutaman tunnin lennon pärjää ilman murkinaa.

Keihäsen lennolla 70-luvulla sairastui koneellinen ruokamyrkytykseen. Oli tosi vakava tilanne, muutama taisi heittää lusikkansa silloin lopullisesti nurkkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2011 - 08:24

Ei ole ollut vielä tähän mennessä tarpeellista, lyhyillä lennoilla ei ruokaa tarvitse, tunnin lennollakin saa kahvia ja jotain pientä purtavaa, pitemmillä reittilennoilla myös jotain. Lomalennoilla on se vakitarjoilu myös.
Turkkilaisella lentoyhtiöllä en ole koskaan lentänyt ja yritän välttää sitä, Turkkiinkaan en mene koskaan. Jotkut yhtiöt taas kieltävät omat eväät, sellaisesta olen lukenut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.06.2011 - 13:01

Tietäisi vain mitä sinne pistäisi, ettei pakkaa basiliskoa mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2011 - 18:55

Poika lähdössä isänsä kanssa lauantaina Turkkiin, pitäisköhän ruisleivät pakata mukaan...:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2011 - 12:17

no mull on aina omat" eväät" mukana. menee pitempikin matka mukavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.06.2011 - 22:11

Aina on omat eväät - paitsi juomapuolen saa hoitaa lehtoyhtiö. Olemme kumpikin ruokavalioihmisiä joten meidän pitää syödä sairauksistamme johtuen tasatunnein.