Osaisitko ajaa oikein tällaisessa kiertoliittymä/liikenneympyrässä ?

On Helsingissäkin muutama hankala, mutta tämä on Iso-Britanniassa,
huomaa vasemmanpuoleinen liikenne.
Magical Mystery Tour www.gpsdrawing.com/gallery/l...daplan.gif

Lähde: www.iltasanomat.fi/autot/vaa...49329.html

Lisätty: 13.06.2011 - 20:00

Kyllä se ympyrä taitaa todella olla olemassa - ikävä kyllä ?
en.wikipedia.org/wiki/Magic_...Swindon%29
www.google.fi/search?q=swind...=firefox-a

Muita "maailmanennätyksiä"
listsoplenty.com/blog/?p=12446
www.mycee.com/blog/2009/01/1...see-these/

Maailman vaarallisin risteys (Pietari, Venäjä)
www.youtube.com/watch?v=H2JF...re=related

Saksalaiset eivät ymmärrä liikenneympyrää
www.youtube.com/watch?v=-fgo...g&NR=1

Avainsanat: liikenneympyrä kiertoliittymä liikennesäännöt autoilu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.06.2011 - 17:52

hulluja nuo britit !! asterixin sanoihin yhdyn. toisten perässä sitä vaan seuraa autoa........se on eri asia päädynkö sinne mihin piti, mutta läpi menen vaikka mikä olisi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.06.2011 - 07:12

Vaikeatahan tuo vasemmanpuoleinen liikenne olisi, saatikka sitten liikenneympyrässä pyöriminen. Jos olisi pakko, niin sitten ajaisin, mutta muuten ei houkuttelisi edes kokeilu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2011 - 07:29

Karmee paikka. Muuta en sano.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 13.06.2011 - 07:29

Ainoa vaikeus lienee vasemmanpuoleinen liikenne. Jos vastaava liittymä löytyisi vaikka Helsingistä niin ajaisin kyllä siitä. Senverran on rattia tullut pyöritettyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2011 - 08:15

Tuossahan menee pää jo ihan sekaisin pelkästään katsomisesta, mutta kyllä menisin sekaan, jos olisi pakko. hmm.. sais nähdä koska pääsisi oikeasta reiästä ulos, vai joutuisiko pyörimään pitkäänkin moisessa ympyrässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2011 - 09:01

eka kerralla saattaisi olla miettimistä tuossa liikenneympyrässä ajellessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2011 - 11:38

Taitaapi olla todella paljon pyörimistä ja mistähän itseni lopussa löytäisin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2011 - 12:41

Kyllä olen tähän saakka selvinnyt EU:n oikeakätisistä liikenneympyroistä.
Niihin tullessa on yleensä ollut opasteet mistä lävestä minnekkin mennään.
Ei tälläistä ole missään! www.gpsdrawing.com/gallery/l...daplan.gif
tämä on varmaan piirtäjän vitsi!

Lisätty: 13.06.2011 - 23:01

Lisä selvennyskuvat kertoi että osaisin ajaa tuossa vitsi kiertoliittymässäkin.
Sisin ympyrä kierretään oikeakätisenä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2011 - 18:36

Kyproksellakin teetti liikenneympyrät minulle tiukkaa, kun oli se rattikin väärällä puolella autoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2011 - 19:56

Pakkosaumassa tuonne ajaisin, se mistä ulos tulisin ja mihin joutuisin on sitten ihan toinen tarina...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2011 - 21:45

Ennen lähtöä ei lippua tarvitse nostaa ja huiskauttaa, loppu mnee omalla painollaan,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2011 - 23:58

Voisihan siinä muutaman kerran jarrupalat olla koetuksella. Liikenneympyrä, jonka sisällä on viisi liikenneympyrää, helpotukseksi ovat laittaneet muutaman liikenteen jakajan ja vihreät viivat selventämään väistämisvelvollisuutta. Ehkäpä selviäisin, jos tilannenopeus olisi korkeintaan 10 h/t.

Lisätty: 14.06.2011 - 00:00

Luulisi, että vasemmanpuoleisessa liikenteessä liikenneympyrän kiertosuunta olisi vastapäivään. Minun logiikalla tuo tuntuisi sopivalta vasemmanpuoleiseen liikenteeseen ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2011 - 12:15

Taitaisi jäädä tuostakin menemättä omin avuin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2011 - 19:29

Tuo liittymä on kyllä kierrettävä, en mene ajotaidostani takuuseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.06.2011 - 21:41

Simppeli homma. Ota oikea kaista, tee uukäännös, tee uukäänös heti kun on mahdollista.