Pelkäätkö ukkosta??

En ole koskaan aikaisemmin pelännyt..mutta tänään pelkäsin kun salama iski veneen viereen..tuli pienet ilmalennot veneelle..
Olisimme varmaan kaikki kuolleet..jo isku olisi tullut veneeseen..Olisi varmaan ollut koko porukka 7 henkeä vainajia..

Avainsanat: pelkäätkö ukkosta..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.06.2011 - 22:30

Onneksi selvisitte ukkosesta. Lapsuuteni asuessani omakotitalossa, äitini pelkäsi ukkosta tosi paljon ja näinollen tartutti pelon myös meihin lapsiin. Asun kerrostalossa tätänykyä ja pikku hiljaa olen päässyt ukkosen pelostani eroon, joten en pelkää. Tietysti, jos olisin esim. mökilla ja tulisi kova ukonilma, niin ihan varmasti silloin pelkäisin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.06.2011 - 22:25

Hupsista, onpa käynyt lähelle. En pelkää ukkosta, mutta tällä alueella viimekesäiset Asta- ja Veera -myrskyt opettivat kunnioittamaan luonnonvoimia ja olemaan varovainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2011 - 23:30

Lapsena kyllä pelkäsin mutta en enää pikemminkin kameran kanssa haahuilen ukonilamalla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2011 - 05:53

Kyllä minä pelkään ukkosta, se on arvaamaton luonnonvoima.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2011 - 07:34

Hyväettei veneeseen iskenyt. Vesillä pelkään ukkosta en muuten. Täällä ei ole vielä ukkostanut tänä kesänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 13.06.2011 - 07:35

En oikeastaan edes ajattele koko asiaa. Jos jyrisee niin mennään sisälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2011 - 07:45

Vaisto pistää suojautumaan siltä. En ainakaan silloin ui .Vesi johtaa sähköä.Isoja puitten alustoja koitan välttää.Aukeita paikkoja. Kotona lähtee tepselit irti.Maalla kun asustaa ja sähköjen päätepisteessä niin tietää ylijännityksen purkautumisen.Minua on tullut lähelle salama monta kertaa ja sähköiskun olen saanut kovan.Veneessä en myöskään myrsyllä suostu olemaan.Salama laittoi kerran meidän pihasaunan palamaan. Joten aina olemme ukkosella varuillaan.Särkenyt eri paikkoja. Olen ollut pallosalamaa kovin lähellä .Se oli potkupallonkokoinen kuuma sateenkaarenväreissä oleva kehräävä pallo. Paukkui niinkuin tykillä olisi ammuttu.Ennen näin unissanikin ukkosesta mutta ne taakse jäänyttä elämää. Olen sinut ja pelkään yhä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2011 - 08:29

Ukkosesta ja salamoinnista en tykkää ja vähän kyllä pelkäänkin. Mutta joskus sateisella säällä mökillä takkatulenääressä ropinaa kunnellessa, tulee todella rauhaisa olo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2011 - 09:43

En pelkää ,mutta en mene esim. merelle tai vetten päälle silloin kun on ennustettu ukkosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2011 - 14:28

En mutta akkasia pelkään, ne ovat pirullisia kusettajia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2011 - 17:25

En pelkää.
Mutta mummoni ajoi aikanaan polkupyörällä pallosalaman hännän yli ja lensi pöpelikköön kaaressa.Hän pelkäsi ukkosta ja ymmärrän hyvin miksi... Luonnon voimille kun ei oikein mitään voi....Salamointia taivaalla on kuitenkin hienoa katsella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2011 - 18:38

En pelkää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2011 - 00:13

En pelkää. En osannut pelätä edes niinä kesinä, jolloin purjehdimme kaikki lomat ja viikonloput. Elämäni ensimmäisellä lentomatkalla jouduimme ukkosrintamaan ja olihan se kaunis näky katsella salamoita aivan lähietäisyydeltä, hieman silloin ihmettelin äitini vakavaa ja liidunvalkeaa naamaa.
Olen aina pitänyt ukkosesta ja oikein odotan nytkin tuota kaunista näytelmää. Lapsena olisin ollut aina ulkona katselemassa salamointia, mutta jotenkin ne aina osasivat houkutella sisätiloihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2011 - 00:27

Pelkäsin pienenä hirveästi, piti äkkiä juosta sisääle turvaan kun kuulin, että alkaa ukkostaan, mutta nyt olen jo alkanut pääsemään pelostani, vielä on pientä pelkoa, mutta kyllä sitä on hienoa vaan katsella salamointia :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2011 - 12:09

Mitä sitä pelkäämään. Komeata on katsella luonnon myllerrystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2011 - 19:26

Pelkään, menen komeroon piiloon tai sängyn alle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.06.2011 - 21:38

Onneksi ei mitään tapahtunut. En pelkää, mutta kunnioitan sitäkin enemmän.