Kuinka olisit pärjännyt näissä kisoissa?

Käpylehmien teon MM-kisat Merikarvialla

www.koivuniemenherra.fi/mmki...t2011.html

Avainsanat: mm-kisa käpylehmä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.06.2011 - 18:00

Kyllä sitä sota-ajan ja sen jälkeisen lapsen oli pakko rustata vaikka mistä ja mitä vekotinta.
ei kaupan hyllyltä saatu. Ja olihan se mieltä kehittävää, nyt en tiesä pärjäisinkö kilpailussa,
mutta kannsutusjoukoissa kyllä.Rentukan keltaisesta kukkakärsästä tehtiin myös eläimiä, lähinnä
sikoja. Hauskaa oli.

Kysyjän kommentti

Tuo siankärsien teko muistui mieleen vastauksestasi, sen olin jo ihan unohtanut, mutta niitähän leikeissä käytettiin myös. Olimme aikalailla luovia tuolloin!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.06.2011 - 12:32

Itse olen sen verran "nuori", ettei nuoruudessani käpylehmillä enää leikitty. Edesmennyt äitini, joskus muinoin teki käpylehmiä malliksi, jotta tiedän mitä ne ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2011 - 15:03

Sen verran on tultu tehtyä ja leikittyä käpylehmien kanssa joten taatusti pärjäisin, kuuluu lapsuuden leikkeihin mummolassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2011 - 17:52

Uskoisin, että pärjäisin siinä kisassa...käpylehmät ja kaarnalaivat kuuluivat minunkin lapsuuteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2011 - 17:56

Me tehtiin muksuina kävyistä lehmiä ja lampaita : ) Tosin homma ei ollut minun aikanani enää "muotia", mutta mummo opetti taidon meille uusavuttomille....

Hola kaikille! Kahden viikon Cadizin matka takana ja MAHTAVA paikka!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2011 - 21:12

Minä olen kyllä leikkinyt käpylehmillä vaikka lapsuudessani ei ollut leluista puutetta. Kaverini äiti opetti meitä näitä tekemään. Olihan niille mukava laittaa aitaukset jne. ja leikkiä maalaiselämää. Kaverini kanssa tehtiin myös hiekkaan kaupunkeja katuineen jne. Talvella meillä oli lumikinoksiin tehnyt kodit ja lapset tehtyinä lumesta. Piirsimme puotipaperille talojen pohjapiirrokset sisustuksineen ja niissä asuivat paperista tehnyt perheet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2011 - 10:49

Kyllä käpylehmiä osaan aitaukseen laiduntamaan tehdä. Yksin leikin ilman leikkikavereita ja käpyjähän oli paljon ja isoja puita.Puun alla sitä lehmienkansa puhuin.Oli maikkia ja helunaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2011 - 18:05

Ei onnistu käpylehmien teko, häviö tulisi hetkessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2011 - 12:01

Tuossa kisassa olisin jäänyt ihan loppupäähän. Kunhan käpy ei vain olisi jäänyt selän alle.