Ostaisitko oivan venhon ? nyt vain 29'500'000 euroa.

Helsingin Eteläsatamassa Kauppahallin kulmilla on ainakin jo viikon verran seissyt salaperäinen "miljonäärin pursi" vuonna 2001 rakennettu Norther Light (Revontulet), jonka perässä on Caymannin lippu.
Alus on ollut Gibraltarissa 2010-04-20, sitten Baltimoressa 2010-06-04, Bostonissa 2010-09, Cape Cod Canal 2010-10-02, Kielin kanavassa 31.05.2011, ja nyt Helsingissä 2011-06-03
Mutta siitä ei löydy juuri muuta (omistaja-) tietoa kuin, että se on myynnissä 29,500,000.00 €. Tai vuokrattavana = Charter Information 175,000 € per week + expenses.
www.moranyachts.com/Catalog/...cht/?ID=82

www.marinetraffic.com/ais/sh...#top_photo
www.marinetraffic.com/ais/sh...eader=true
www.helsinginsatama.fi-a.inn..._laivoista

Onkohan se Kimin, vai kenen venho ?

Lisätty: 11.06.2011 - 21:34

No nyt on jo toinenkin samankaltainen huvialus tullut siihen viereen Lady Britt, mutta se ei taida olla myynnissä. Valmistunut Hollannissa viime syksynä. Ilmeisesti ollut talven Välimerellä, nyt tuli tänne Tukholmasta. Tämän omistaa joku "Skandinaavi" ?
"SuperYacht Lady Britt is the first important yacht ever owned by her Scandinavian owner."
www.charterworld.com/news/fe...t-launched
Tätäkin alusta voi vuokrata:
www.edmistoncompany.com/yach...britt-262/
www.charterworld.com/news/63...ly-charter
Onkos täällä joku öljysheikkien kokous - vai mikä niitä vetää tänne ?
Kartta: www.marinetraffic.com/ais/em...ber=false#
Tietoja aluksesta:
www.marinetraffic.com/ais/fi...eader=true
www.marinetraffic.com/ais/fi...mo=1011056

Avainsanat: huvipursi myytävänä alus myytävänä alus vuokrataan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.06.2011 - 19:02

Tämän tapainen majaili jokunen vuosi sitten kesäaikaan viikon verran Savonlinnan satamassa ja silloin arvuuteltiin, että kuuluisi al Fayedin perheelle, salaperäisyys verhosi tuolloin satamassa seisonutta huvipurtta ja arvoitukseksihan omistaja jäi.....Loton täyspotin jos saisi niin sitten vois viikon vuokraa ajatella......

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.06.2011 - 18:48

Eipä roposeni riittäisi edes laivan kynnysmattoon.

Hienoin näkemäni "huvivene" on kreikkalaisen laivanvarustaja Stavros Niarchoksen omistuksessa. Ehkäpä hän on vaihtanut sen jo uudempaan ja hulppeampaan sillä tuosta näystä on jo kohta 30 vuotta (1983 Monacossa).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2011 - 19:02

Eipä ole varaa moiseen ja täytyy sanoa että ei kyllä mokoma ees kiinnosta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2011 - 20:41

Eipä kiinnosta moinen pursi, joten keksisin muuta käyttöä rahoille, jos lottovoitto osuisi kohdalleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2011 - 21:22

Olisihan se hienoa täysihoidossa olla jokunen vuorokausi kyseisellä hohdokkaalla
venheellä. Mutta kyllä se halvempikin paatti kelpaisi köllötellä.
Tasan ei käy onnen lahjat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2011 - 23:39

En kyllä rahojani laittaisi moiseen venhoon. Olisin merellä aivan onneton kun myrsky tulisi. Pelkään ennemmin täällä maissa kun merellä.Mulla olisi täysin toiset ajatukset jos täyspotti tulisi.Levollinen mieleni silti saattaisi hiukan horjua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2011 - 05:55

Kyllä voisin harkita jos olisi niin paljon ylimääräistä rahaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2011 - 07:41

Nyt ei ole käteistä noin paljoa, kaikki rahani on sijoitettu ja en halua irti sanoa sijoitustilejäni minkään paatin vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2011 - 10:09

Tässä olis uudempi ja komeampi sketsi.
www.balticyachts.fi/Yachts/U...nstruction

Tällä tulee matkustaminen paljon edullisemmaksi, vain tuuli kuljettaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2011 - 19:13

Turhuuksien turhuus.