Aikaista aamua napsulaisille ja mukavaa päivän alkua. Mitä uutta puutarhassasi/terassilla/parvekkeella?

Lisätty: 09.06.2011 - 06:30

Olen odotellut kauan aikaa miksi sormustinkukat eivät nouse maasta..paikka on pysynyt tyhjänä ja eilen istutin siihen jotain muuta. Illalla menin kastelemaan pihan toisella laidalla olevia kukkia, kun huomasin kolme uutta sormustikukan alkua..se mokoma siis vaihtaa paikkaa itsekseen. Puna-ailakit ovat myös matkustelleet ja majoittuneet kärhöaitani viereen. Onneksi sentään Onnela pysyy paikoillaan.

Lisätty: 09.06.2011 - 06:44

www.napsu.fi/matkailu/matkak...8--Keitele

Avainsanat: kasvu kukoistus yllätys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.06.2011 - 11:59

Kehäkukat ja pensaskrassit ovat jo hienosti alullaan. Sireenit tekevät kukkiaan. Valkoiset ja siniset ympäroivät sireenimajassa olevaa keittokatosta. Viikonloppuna varmaan juhannusruusut aukeavat, jotka ovat jo nupuillaan. Rororendronkin tuossa näkyy kukkivan, puhumattakaan liilanvärisistä liljoista.

Niin, tämä kaikki ja paljon muuta aurikoisella Airiston rannalla.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksistanne ja terviisiä sinne Airistolle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.06.2011 - 07:19

Huomenta viherpeukalo!! Terassilla ei mitään uutta, pelkkiä tyhjiä ruukkuja odottamassa asukkeja, viikonloppuun mennessä pitäisi ruukut täyttää, multapussit odottavat terassin nurkassa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2011 - 07:38

Edelleen kukkaset odottavat kaupassa, eli ensi viikon aikana haen ainakin punaisen miljoonakellon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2011 - 09:23

Minulla morsiusangervoja joissa pitkänomaiset kapeat riippuvat kukkatertut ja lehti paljon pienenmpi.
Mitä lajia tuo mahtaa olla.
Sormustinkukka lisääntyy siemenistä joten vaihtaa tosiaan paikka. Jos haluaa pitää samassa paikassa kannattaa tehdä taimia ja sillälailla hallita tilannetta. Mulla oli ennen kaikkia värejä, sehän erittäin myrkyllinen kasv,i vaikka kaunis.Lopuksi oli vaan puhtaita valkoisia kaikki.
Sydänlääke.
Itse en sentakia, vaikka tykkäisin ole niitä pitänyt., paljon kauniita kasveja hyvin myrkyllisiä.
Nyt kun ollaan katsottu perunamaata, siellä kasvaa maartisokat sikin sokin jokapuolella perunamaata.
Meillä oli tarkoitus siirtää muualle ja siirsimme, mutta yllätys kävikin näin.Nyt on vähän kaikkialla.
Luulimme että pienet myyrät olisivat talvella syöneet ruoaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2011 - 09:42

parit kolmet ruukut oottavat kesäkukkia sekä et noi versot tuost hiukkasen kasvaa ja pääsen niit koulimaan niin saan yrttei,salattii ym niihin pienempiin sit istuttettua .. ihan näinäpäivinä .. se tapahtuu .. noit kukkia haen lisää sit ens viikolla , kun ne isommat ruukut ovat niin isoi , et siihen mullan vaihtoon tarvitaan miehistä miestä tai ainakin miehistä voimaa .. jot isännäl alkaa kesäloma niin joskos hää ehtis hitusen jelpat silloin sit ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2011 - 09:48

Huomenta ei mitään uutta parvekkeellani taitaapi jäädä tyhjäksi siihen asti kun tulen lomalta heinäkuussa, en usko että poika muistaa nuo kukat vielä hoitaa kun on kissa ja koira hänellä silloin hoidossa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2011 - 11:45

Huomenta.. tai päivää, sillä kellohan näytää kohta jo kahtatoista, täältä meiltäpäinkin sinulle Mariaana. Minun takapihallani ei näytä eilistä kummemmalta, sillä ne harvat kukkivat kukat jotka sinne kevätmyllerrysten jälkeen jätimme ovat joko jo lopettaneet kukintansa, tai odottelevat vielä aukeamistaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2011 - 12:01

Hyttyset ovat uutta parvekkeella ja niitä on paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 09.06.2011 - 13:25

Huomenta päivää. Meillä on muutama tummanpunainen pioni jo auennut kukoistamaan. Unikot ja päivänkakkarat kilpailevat auringosta yhdessä muiden perennojen kanssa. Illalla huomasin että reilu viikko sitten istuttamani hajuherneet pilkistävät jo mullan seasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2011 - 14:22

koristekurpitsat pääsi isompiin ruukkuihin, tomaatit maahan asti jne.
daaliat ruukkuun pelakoitten sekaan. sisäkukkia erottelin myös - venytin mullan ja ruukun vaihtoa hippasen liian pitkälle..........

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2011 - 22:10

Kyllä piha on komeassa kukkaloistossa..Talon seinillä ikkunoiden alla kukkii pelargoniat..laatikoissa...
Penkeissä on revonpavut todella upeat,ja vieressä kukkii siniset iirikset..Angervo kaunniisti kukkii..ja myös Alppiruusut ja Hanhikit..Ammpeleita olen paljon laittanut..niissä orvokkia petuuniota..ja komea Ahkeraliissa kukkii ovenpielessä amppelissa...Kohta kukoistaa kaivon ympärillä keltaiset liljat..todella suuret penkit..
Paljon erilaisia ruukku juttuja mitkä kukkivat..pitkin pihaa.
Bioni alkaa aukaisemaan nuppujaan..
Ruusuvittenit ovat tännä punaisia kukkia..Hopeahärkit ovat kaunista valkoista mattoa..
Vielä on vuorikaunokit jotka kukkivat..ja sellaisia mitä en tiedä nimeä..
Vakoiset ja liilat sireenit myös kukkivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2011 - 23:19

Pionit viittavaille aukeamassa, jasmikeessa paljon nuppuja, lemmikit vallanneet sinisenään osan kukkapenkistä,iirikset kohta aukeaa,päivänliljat jo osittain kukassa, unikot kohta parhaimmillaan.. muita vielä odotellaan.. ja juhannusruusukin aukaissut jo mutaman kukkansa.. kyllä on kaunista ja huumaava tuoksu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2011 - 20:44

Parvekkeen amppelissa odottelee joka päivä pari syötäväksi kelpaavaa kurkkua. Aina yhtä mukavaa napata ne sieltä pöytään. Tomaatit ovat vasta ihan pieniä, mutta nekin ainakaan pääsevät parempiin suihin.
Yksi yllätys oli viime kesänä istutetut kuunliljat, jotka jänöjussi oli pistellyt poskeensa :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2011 - 06:36

Amppelit olen terassille laittanut.