Muistavatko napsun naiset vanhanajan käsitöitä ja tällaista? Löysin aitasta ja pistin käyttöön.

www.napsu.fi/matkailu/matkak...6--Keitele

Lisätty: 09.06.2011 - 05:32

Minun mummoni ja sen ajan ihmiset tekivät noita kasseja.

Avainsanat: tavara vanha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.06.2011 - 05:30

hieno keksintö. todella viehättävän `kukka-amppelin´ oletkin löytänyt hyötykäyttöön..

Kysyjän kommentti

Kitos vastauksistanne. Löysin vielä kaksi kassia lisää, kun kävin oikein kunnolla penkomaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.06.2011 - 17:48

Tuontapaisen kassin näin isosiskolla joskus muinoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 18:08

Samantyyppisen kassin möin joitakin aikoja sitten kirppiksellä, nythän sille olisi käyttöä löytynyt meilläkin.......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 18:31

inki.vuodatus.net/blog/19442...saverhoja/

Tottahan muistan .Mulla jäljellä nuo kahvat .Vein oikein vanhoja pitsejä pois keltaiseen laatikkoon. En jaksanut niitten kanssa pelailla.Osa alkoi levitä käsiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 21:18

Olen minä tuollaisen pussukan nähnyt, mutta ei minulla sellaista ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 21:18

Kaunis on katsella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 23:59

Näitä kauppakasseja virkattiin innokkaasti Marttakerhoissa ja ompeluseuroissa ympäri Suomen, olivat jonkin sortin hitti 60-luvun lopulla (tai 70-luvun alussa). Tarkkaan en muista, sillä olin silloin juniori. Hauskasti taas olet keksinyt vanhasta uutta Mariaana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2011 - 09:43

Muistanpa hyvinkin..
Sinä olet saanut tuon ihan uuteen käyttöön sopii hyvin näin kesällä... Hieno idea!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2011 - 13:16

Olen jopa itse virkannut tuontapaisen kassin, taisi olla joskus 70-luvulla, olivat muotia silloin. Kaupasta sai ostaa valmiita "kantokahvoja", rottinkia tms. materiaalia. Oli aika kevyt kantaa ja kaikin puolin mukava kesälaukku, materiaali oli kalastajalankaa.
Nuorena (en ole vanha nytkään!) tein paljon käsitöitä, sain jopa koulutustakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2011 - 19:56

Muistan äidilläni olleen, oli itse sen virkannut ja ainakin sitä käytettiin kun lähdettiin uimaan. Näin jälkikäteen ajateltuna, olipa hieno uimakassi.
Loistava idea käyttää kukkaruukun suojana!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2011 - 09:28

Ostin samanlaisen jokin aika sitten kirpparilta. Oli niin kaunis että piti ostaa, nyt se somistaa kodinhoitohuoneen seinää.