Ovatko Viron, Venäjän, Romanian, Bulgarian ym. kansalaiset täällä todella turisteina, työnhaussa tai vain "nopealla keikalla" ?

Keskusrikospoliisi > Rikosilmiöitä > Romanialaisrikollisuus Suomessa
"Romanialaisrikollisuus Suomessa"
www.poliisi.fi/poliisi/krp/h...A2003E4724

Avainsanat: romanialaisrikollisuus suomessa kerjäläiset romanialaiset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.06.2011 - 00:28

Eipä käy kateeksi kerjäläisten elämä. Tähän niin kuin aiempiinkin aihetta koskeviin kysymyksiin vastaan, että EU antoi Romanialle varoja romanien auttamiseksi, joita ei tyypilliseen EU:n tapaan kukaan valvonut, ja rahat päätyivät ties minne. Ihmettelen edelleen mihin perustuu väittämä, että romanien tulee saada kerjätä elantonsa, sillä eihän kerjääminen ole ammatti ja on ainakin minun mielestäni ihmisarvoa alentavaa. Köyhyysloukusta ei päästä kerjäämällä, varsinkin kun ammattirikolliset ottavat tienesteistä suurimman osan. Siitä on mustalaisromantiikka kaukana. Olisi jo aika avata silmät.

Kysyjän kommentti

Näin on ja hävettää noiden Helsingin päättäjien avuttomuus.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.06.2011 - 15:38

Kyllä nuo taitaa olla kerjäläisiä kuin rikollisiakin, en usko työnhakuun...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 16:41

EU ssa on työvoiman vapaa liikkuvuus sallittu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 17:46

Todellä ikävä tosiasia, mutta tuskin suurin osa tuosta joukosta ihan rehellisin tavoin täällä majaile, rikoksilla elelevät. Ei ole kiva asia yhtään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 18:42

Ei tänne juuri kukaan työhakuun tule kun omiakin paljon työttömänä. Eihän niillä ole koulutustakaa .
Täällä on paljon omissa koulutettuja työttömänä. Miten tämän perustelisi.
En usko että työn perässä ainakaan. Kyllä tuo parhaiten sopisi,Nopealla keikalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 21:17

Herää kysymys, mistä on kysymys. Vapaan liikkumisen oikeus on EU-kansalaisilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2011 - 13:38

Ovat sekä kerjäläisiä että rikoksia tehtailevia, eivät ainakaan tavallisia matkaajia. Kaikkein viimeksi työnhaussa, kuka ammattia omaamaton ja kielitaidoton Suomessa voi työtä saada!
Romanian valtio ei pistä tikkua ristiin kansalaistensa asioiden hoitamiseksi. Nyt kaupungilla näkee nuoria, terveennäköisiä ihmisiä jotka ovat kuulemma Bulgariasta tulleita. Junissa liikkuu varkaita muutaman henkilön ryhmissä, Helsingin ja Pasilan väli on alue jolla rötöstelevät eli se kahden aseman väli. Onneksi ei tarvitse junaa käyttää.
Mihinkähän sitä lähtisi kerjäämään, onko vinkkejä, kun on se vapaa liikkuvuus???

Lähteet:
näköhavainnot, poliisin tiedotteet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2011 - 14:37

Ainakin voin Virolaisista sanoa, että kyllä varmaankin hakevat työtä, sillä vaimo kysyi yhtä työkohtaa lentokentällä ja kun tuli palkasta kysy, niin luvattiin alle 2€ tunnille, joten ei paljon naurata näiden palkkataso ja ihmettelenkin millä nää elävät täällä?
Tietysti kaikissa on myöskin rikollisia ja ne jotka on vähemmistö ryhmiä erottuvat vielä paremmin, valitettavasti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2011 - 06:29

Niinpä.