Onko napsulaiset vielä elossa helteistä huolimatta? Miltäs nyt tuntuu?

Kolmenkympin helteet on Savossakin. Hiki virtaa, mutta sinnikkäästi olen kolme päivää tehnyt puutarhatöitä istutellen taimia ja ravaten pihamaata ristiin pystyyn. Kaksi kärhöä vielä kaariporttiin ja meidän piha on tälle kesälle valmis..tai ei nyt niin, mutta enää en istuta yhtään mitään tälle kesälle. Nyt vaan odotellaan kasvua ja kukkimista. Muistakaa nesteet ja suola-sokeritasapaino!

Avainsanat: helle juoma suola

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.06.2011 - 18:38

Kuuma kesä sitä tahdon uudestaan.Ihan on tuutitaati tööt. Kuuma kyllä kypsyttää.Justiin syötiin silliä ,perunaa ja salaattia. piimää juomaksi ja mehua.Tuli heti parempi olo.Olen saunarakennuksessa siivoillut nokia pois.Siellä kiva ilmasto. Mutta väsyy siitä huolimatta.Kyllä tuota nurkkien nuohousta riittää.Aina aina.

Kysyjän kommentti

Kiitokset vastaajille. Hieman on kelit viilentyneet...odotellaan taas lämpöisempää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.06.2011 - 15:37

Kuumaa on Turussa, mutta Pikin kanssa tulee päivällä vain hetken oltua ulkona jottei ihan poika läkähdä...
Mutta itse nautin lämmöstä, ja harjoittelen ulkona jo tulevaa matkaani varten lämmönsietoa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 17:42

Se on kesä nyt, ah ihanuutta. Tosin keskipäivän helteet eivät vielä ole haitanneet, töissä kun on päivät pitkät, niin onneksi on tehokas ilmastointi. Aamulla fillaroidessani töihin, oli jo +20 astetta, joten kyllä nyt tarkenee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 18:03

Töissä vierähtänyt nämä alkukesän helteet, työtilat sijaitsevat onneksi ilta-auringon puolella, joten vielä tilat ovat viileät. 2,5 viikkoa loman alkuun, joten eiköhän tässä pärjäillä, tuulettimet jo työpaikalla kaivettiin esiin..........

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 21:13

Elossa ollaan, kolmeakymmentä on meilläkin. Tänään on tarennut, naatitaan nyt kunnolla ilmoista. Ei uskalla ihan vielä kuumuutta valittaa, mutta katsotaan sitten muutaman viikon päästä ollaanko jo ihan naatteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 21:16

Yöllä heräsin viiden maissa ja hiki valui, silmät kirveli. Lämmintä mökillä sisällä 27,4 astetta ja ulkona 19. Ei tuntunut mukavalta. Ikkunat ja tuuletuksen jälkeen 24. Unet jatkui, kunhan pistin tuulettimen pyörimään. Huh hellettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 21:48

Kesä tuntuu ihanalta..Tänään olin viileissä hommissa,kun kävin tutustumassa kalan myytiin..Olin lapsen lapseni kassa kiertävässä kalautossa myymässä kalaa..Olen luvannut olla apuna kiirepäivinä,kun perusti oman firman..Kiertää eri toreilla kalaa myymässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 22:50

Ei mitään valittamista,juon nestettä ja huilaan jos siltä tuntuu.Täällä pääkaupunkiseudulla käy tuuli mereltä,joka vielä viileä.Hienoa aikaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2011 - 00:31

Mikäpäs tässä - mukavan lämmintä. Muistellaan taas näitä ilmoja sitten korkeiden nietosten aikaan. Varustauduin viime kesää paremmin helteisiin ja kävin ostamassa kaksi kunnon tuuletinta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2011 - 11:56

Elossa ollaan, vaikka nettini sammahti. Olen kirjaston koneella nyt. Kuumaa on päätä huumaa ja mieli on levoton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2011 - 13:42

Helsingissä ei suurta hätää, tuuli vilvoittaa. Parempi tämä kuin ne talven paukkupakkaset ja lumikinokset!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2011 - 14:32

Elossa ollaan sillä eihän sitä sentään saharassa asuta ja onhan täällä armaassa kotimaassamme onneksemme vielä viileitäkin paikkoja joihin voi mennä piiloon auringon porottavilta säteiltä. Koska en kuulu auringonpalvojiin, enkä kirmaa pienimmänkin säteenpilkahduksen ilmestyessä pilvien rakosista pihatuoliin itseäni grillaamaan en erityisemmin huuda hurraata helteille ja tunne riemua yli +20 asteen lämpötiloista. Siksi minusta tuntuu nyt siltä, että saivat namä 30 asteen helteet jo väistyä siitäkin huolimatta, että en kaipaa myöskään mihinkään kesään jatkuvia sateita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2011 - 20:46

Tykkään helteistä! rRittävästi vain juomaa ja vilpoisa vaatetus, aurinkolasit silmille ja menoksi.