Onko porukassa sellaisia,että uskaltaa tunnustaa on ajokortti,mutta ei aja autoa??

Tässä yksi millä taidot kadonneet..kyllä harmittaa..tekisi mieli lähteä autokouluun uudestaan..saamaan oppi-ja ajotunteja..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.06.2011 - 18:43

No tässä on yksi sellainen, joka omistaa ajokortin ja auton mutta en aja. Kyllä joskus vähän harmittaa, etten ole ajanut enempää.Mieheni ajaa ne keikat mitä tarvitsen. Käytän myös julkisia kulkuneuvoja.Nyt vaan on näin.

Kysyjän kommentti

Kiitos..samoin täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.06.2011 - 03:57

uskallan tunnustaa, ajokortti on ja ajan autoa.
rohkeasti autokouluun Liisukka, jos tarvitset autoa liikkumiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2011 - 04:21

En aio mennä autokouluun rahojani viemään, kun vasta kk sitten sain uuden ajokortin mistä puuttuu iso E. Kaikenlaisia määräyksiä ettei yli 70 sais ajaa rekkaa. Eilen olin ilman toyoa kun siihen pajalla vaihtoivat "menoveden" kuljetusastian. Mikään ei ole ikuista, 16 vuodessa kävi bensiinitankki "harvaksi" hyvästä vähän ajetusta pelistä.. Jospa nyt taas kulutus pysyisi aisoissa.

Lisätty: 07.06.2011 - 19:29

Niin auton ajokortti on ollut 50 vuotta ja sitä ennen pelkkä mootoripyöräkortti 3 vuotta. Mitähän tuo tekee yhteensä. Varmasti yli miljoona ajokilometriä takana. Vieläkin tulee liki 20 000 km/vuosi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2011 - 07:31

Jos tarvitset autoa, niin taidot kannattaa verestää. Ajelen nykyään aika harvoin: muutaman kerran kesässä mökkimatkat.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 07.06.2011 - 07:41

En tunnusta ajamattomuuttani. Kortti on ja kilometrejä tulee liki 30 000 vuodessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2011 - 08:25

En ole enään ajanut 3vuoteen . Ei yhtään harmita . Ajokortti ollut 18v lähtien. En koskaan ole ajamisesta tykänny,Meillä menee mieheni ratin taakse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2011 - 08:45

Ajokortti on ja samaten auto, eli kilometrejä tulee ihan riittävästi vuodessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2011 - 09:10

Ajokortti on, vanhoilla päivillä hankittu ja kovasti olen ajellut, ulkomaita myöten. Pisin lenkki taitaa olla reissu Romaniaan Bukarestiin, suosittelen kyllä, että verestät taitojasi.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2011 - 10:29

Eilen vein kortin uusittavaksi, osa loppupään kirjaimista jää pois. Auton hävitin 3vuotta sitten ja päätin kokeilla pärjääkö eläkeläinen ilman autoa, hyvin olen pärjännyt. "Hätätapauksissa" lainaan autoa, ei juuri ole tarvinnut lainata. Jos ei välttämättä tarvitse autoa onhan se turha kulun kohde. Kyllä ne vanhat taidot pian löytyvät, harjoittele aluksi rauhallisilla seuduilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2011 - 11:30

Eipä ole koskaan moista ollut mutta joka lapsella kyllä on..
Mutta tiedän tuttavistani 3 henkilöä joilla ajokortti henkilöllisyys todistuksena pelkästään ja ei sitten millään auton rattiin niitä saa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2011 - 18:13

Hyvin läheltä olen joutunut tuollaistakin seuraamaan. Mikäs siinä, jokainen tiensä valitsee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 00:46

Kyllä luulen, että ne taidot on vielä korvien välissä (kuten pyörällä ajo). Turha maksaa autokouluille kiskurihintoja ajotunneista, varsinkin jos on oma (tai kaverin) auto käytettävissä. Ensin vain vähän varovaista harjoittelua, kuten Marketin tyhjällä P-paikalla. Mutta sääntöjen ja merkkien kertaus (kirjastosta uudet kirjat) on ehkä paikallaan.
Monille eräs vaikeimmista kysymyksistä on: "Mihin ei saa pysäköidä", sillä siihen on paljon vaihtoehtoisia vastauksia. Toinen on kaikkien "lisämerkkien" oikea ymmärtäminen.

Minulla auto on nykyään ainoa kunnolla toimiva "jatkeeni" ;-)
Kun jalat ei tahdo pelata kunnolla, tulee melkein kaikki matkat ajettua autolla. Toivottavasti eivät varasta ABe-kortistani A:ta eikä pikku e-täni sitten kortin uusimisessa.
Baanalle vaan - bensaa polttamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 11:44

juu ja ei ... siis ajelen , mut tällä kylällä vain ja pikkuautolla .. tuolla tupa-autol en ol ajanu ku vain 600m .. ja silloinkin meinasin ajaa ojaan .. on se niin iso mun ajettavaks .. vaiks ei sit olekkaan mikään autojen laiva ..mut åbbusseenkin meen bussilla ja saa ihan rauhas talssia , ku ei tarvii olla kokoaikaa laitamas ekuja parkimittariin , ku sinne louheenkaan en uskaltais ajaa .. turkkuses kyl ajoin kortin ja paljonkin siel autol suhannut joskus ennen vanhaan .. mut nykyisin liekö tuo arkajalka sit syynä ja itsesuojeluvaisto , kun en sinne aja en vaikka mikä ois ...enkä muuallekkaan tämän paikkakunnan rajojen tois puol , mut liisukka otavain uutama tunti ajoa ajokoulus .. eise niin kalist ol vaikka muutama tunti liukkaankelinkin harjotust , josian sille varatul alueel .. saat siten itse luottamusta ja uskallat lähteä ajamaan ... edes tuon vert ku mä ajelen .. olen sit viel ajanut kolarin silloin nuorena , jossa ei tullut vanhinkoi , mut jätti IIISOOON arven takalistoo jonka seurauksena en TYKKÄÄ yhtään ajamisest .. nautin kyl vieres olost ja siin sit tulee vähän liikaakin ajetuks vieres siis.. aikas rankka se on sekin .. esim.. jaruta , kato toi kääntyy , varo polkupyörää / kävelijää .. jarruta , kato tuol on joku tien poskes hiljennä .. ai siin olikin postilaatikko ym ym..jaa mitenkä niin rasittava .. en alinkas , ku mieheni ei kuuntele ja kun kysyn miksei .. niin ei sitä kaikkea höpinöit ehdi kuunteleen vastaa hän .. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 21:04

Molemmat löytyvät, joudun ajamaan päivittäin. Asun sen verran syrjässä, että en ilman autoa pääse kovin pitkälle. Tahtoo noita asioita vain joka päivä tulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2011 - 11:49

Kortti meni. Aivoinfarkti sen vei. En aja autoa nyt. Ohjaan rollaria tyylikkäästi henkkareilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2011 - 11:02

Ei ole edes ajokorttia enkä aja.Autoilun pitäisi olla out,mutta sen vähentämiseen ei kukaan mitään.