Säilytätkö sinä pelargoonioita vanhaksi.Kaikille ystävät tuossa linkissä.

www.youtube.com/watch?v=iCVOwbcGRks
Minä säilytän välillä huonolla menestyksellä. Tykkään pelargoniasta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.06.2011 - 20:59

Mökillä pelargoniat pääsee tupaan talvehtimaan (lämpötila ei laske alle +8 asteen)
Laitan ne parvekelaatikoihin ja vettä ne saa parikertaa talven aikana.

Niin ne vaan sieltä alkavat piristymään maaliskuulla - hentoja vaaleita roippoja nousee oksista.
Siirrän ne ulosviennin yhteydessä paremapiin purkkeihin ja saavat siinä vaiheessa hyvän mullan.
Ei ole yhtään vaikee homma tuo.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.06.2011 - 21:07

Olen yrittänyt, ei onnistanut minun hoito tai hoitamattomuus.
Ostan uudet joka kevät, uskollisia kukkijoita ovat mummon akkunalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2011 - 21:15

olen monesti talvehdittanut viileässä paikassa ( kellarissa tai ullakolla), ei tarvitse kastella kuin hyvin harvoin.
keväällä otan valoon sisälle, leikkaan kuolleet oksat ja alan lannoittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2011 - 21:43

Ei minkäänlaista pelargooniaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2011 - 22:14

Minulla on monta vuotta vanhoja pelargoonioita. Syksyllä leikkaan vähän kasvua pois,vien kellariin valoisaan paikkaan..aina joskus annan vettä..Heti keväästä alkaa puskemaan uutta kasvua,sitten alan lannoittamaan,ja kun ilmat lämpenee vien ulos..Nyt kukkivat taas jo kauniisti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.06.2011 - 23:44

Pelargoniat eivät tykkää minusta - eivät edes mummon akkunalla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2011 - 09:41

Kyllä minä ennen aikaan kun oli oikein kellari olemassa säilytin siellä talven yli,
hyvin lähtivät kasvamaan ja kukkimaan seuraavana vuonna.
Mutta nyt ei ole enään pelargoniaa mummon akkunalla.
Olen siirtynyt vaivattomaan tekokukkakantaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2011 - 17:28

En koskaan ole ostanut pelargonioita, joten en säilytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2011 - 20:03

Onnelan eteen ostan ja laitan huomenna. En säilytä talven ylitse koska ei ole tilaa niille. Ihan mukavia kesäkukkia ulkona..koska hajusta en tykkää sisätiloissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2011 - 20:05

Täytyy myös myöntää että huonolla menestyksellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2011 - 20:58

Joskus säilyy tosi kauan, kun unohdan ne sitten kaappiin keväällä. Eikä ne sitten enään mihinkään kasva kun ovat todella kuivuneet. Innolla aina syksyllä laitan niitä talvehtimaan ja aina keväällä joudun ostamaan uudet. Samanlailla käy amaryllysten kanssa ennen joulua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.06.2011 - 18:19

Ostan joka kevät pelargonioita, mutta minusta ne ovat pelkkiä kesäkukkia joten syksyn tullen päätyvät kompostiin. Tänä vuonna istutin saviruukkuihin vaaleanpunaisia pelargonioita ja sinistä globeliaa, sopivat hyvin yhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2011 - 17:52

On niitä tuolla kylmäkellarissa ollut vaihtelevalla menestyksellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2011 - 22:17

En osta enkä säilytä pelargonioita, en tykkää koko kukkasesta lainkaan....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 13:02

nyt aattelin yrittää tuot talvehtimist .. mut en kyl tiedä mihin ne tuupaisin, kun autotalli on jäässä ja mökis ei lämpöä talvel , kuin silloin kun sauna lämpiää .. no ehkäpä siltikin vien ne sinne saunan ylisille parvelle .. saapi sit ens kevään nähdä miten niil käypi ..