Taasen on suvivirsi laulettu ja tästä se kesä alkaa :) Kuinka moni kävi suvivirren laulamassa/kuuntelemassa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.06.2011 - 11:29

Minulle 3 pikkuihmistä kävi todistuksen näyttämässä, koulu on niin pieni ettei isovanhemmat voi siellä käydä kuuntelemassa suvivirttä, lauloivat minulle tuolla pihalla kun kyselin mansikkarasia kädessä ja jäätelötuutit toisessa kädessä, nyt on koko kesän pikkuihmisiä päivät meillä, uima-altaan vesi on nyt lämmennyt 18 asteeseen ja eilen olivat uimassa ja nyt taas, pihalle ovat levittäneet pelit ja teltat ym. Piha kesäisin meillä on kuin mustalaisleiri, mutta lapset viihtyvät.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.06.2011 - 11:23

Minä olen vasta menossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2011 - 13:42

Ei ole minulla sellaisia lapsia lähettyvillä, joiden juhlaa olisin päässyt. Ovat kaukana, ylioppilas veljen tyttären tytär Sotkamossa ja Lahdessa 9 vuotias Toni sai arvostelun, liekö ne enään sitä iki-ihanaa suvivirttä laula. Se on aina kohokohta. Käyn sen vuoksi juhannuskirkossakin, kun siellä vielä ainakin lauletaan suvivirsi. Niin ja valmistuhan minun tyttären poikani levyseppä-hitsaajaksi, mutta ne tahtoo nuo ammattiin valmistuvat aina jäädä vähän syrjään. No sen arvaan, että ei siellä suvivirsi soinut.
Kävin ulkona ja näin muutaman lakkipäisen nuoren miehen iloisena ja niin mustissa hienoissa puvuissa olivat. ennen veivät sankarihaudoliie ruusuja, liekö tapa vielä käytössä. Tänäänhän se olisi hyvin sopinut kun on Puolustusvoimain lippijuhlapäivä, mutta paremminhan se taitaa olla herrain kotkotus, sensijaan sotaveteraanit olisivat kuvaan sopivat hyvin.
On se nuoruus ja kultainen aika, mutta nythän se vasta tositoimi alkaa, juhlikoot nyt yhden päivän saavutuksiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2011 - 13:56

Lapsukainen jo yläkoulussa ja siellä ei ikävä kyllä järjestetä sellaista kevätjuhlaa, johon vanhemmat voisi osallistua. Joten viersi jäi kuulematta ja laulamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2011 - 16:35

www.youtube.com/watch?v=Sfa7...re=related Tässä komia versio.

Lisätty: 04.06.2011 - 16:37

Olin juhlistamaa leijonien tilaisuutta.Paljon oli väkeä.ja musiikkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2011 - 17:35

Enpä päässyt mutta ihana on tuo suvi virsi koulussa lasten laulamana sen muistan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2011 - 22:23

Kyllä on kaunis tuo suvivirsi..Ei ole koululaisia,että olisi pääsyt kuuntelemaan suvivirttä koulun päättäjäisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.06.2011 - 23:43

Oma lapsuus tulee mieleeni - mutta en käynyt vaikka lapsenlapsieni koulut päättyivät tänään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2011 - 00:52

En päässyt vielä kuuntelemaan eikä auennut Niagara suvivirren myötä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2011 - 20:01

Suvivirsi on laulettu, ja varsat ovat laitumella. Pikkuväki sai todistukset jo eilen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2011 - 20:06

Suvivirrestä tuli ennen kyyneleet silmäkulmiin. Eilinen oli minulla matkustuspäivä joten virret jäivät väliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2011 - 20:33

niin se loppui peruskoulu nuoremmaltakin lapsoselta. nyt on hiukka haiku olo - ei ole enää "pikkusia" talossa vaan nuorta miestä joka jatko-opintoja odottelee. ohhoh.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2011 - 23:00

Suvivirsi jäi tänä vuonna kuulematta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2011 - 17:47

Mökkimaisemissa kuuntelin satakielen kesäliverrystä. Aikamoinen suvivirsi sekin tapaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 14:57

Silloin oltiin ulkoisilla mailla. Siellä oli ihan omat "virret" paikallisilla, kylän kirkosta kuului ortodoksimenot viikonloppuna.
Kait sitä suvivirttä saa vielä laulaa ,etteivät ulkomailta tulleet ole sitä pystyneet kieltämään..