Taas kauhea kissapentu kuume ja emäntä pistää 3: matta kevättä hantiin. ?

Olisi kissalla metsä vieressä rivitalo asunnossamme. Naapurin katit kyllä pyydystelevät hiiriä. Meidän planthaalillamme 5*5 metriä. Olemme maitoa antaneet palan painikeeksi. Mitähän naapurit sanoisivat jos meidän katti menisi heidän planthaasille ? Emäntä pelkää.
Minulla on aina ollut kissa, koira ,0rava ,Siili poikasineen ja Kesy kalle varis omassa kotitalossani Joista kaikista jouduin luopumaan kun äitini yksinhuoltajana kuoli kun olin vapaa ehtoisena armeejassa. Isäni oli kuollut työmaallen Jämsään 13vuotta sitten.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.06.2011 - 15:48

Jos ette matkusta minnekään, niin mikäs siinä, mutta jos on joskus päivänkin pois, niin mihin panet kissan?
Itse en lemmikkejä ota enää sitomaan ja vaivoiksi. Täytyy tyytyä ihmisiin, vaikka taitavat olla vielä vaikeampia hoitaa. Jätäpä muutamaksi päiväksi yksin kotiin, niin siitä se haloo syntyy.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.06.2011 - 15:57

Kyllä kissa ja koira sitoo omistajaansa .Ei voi päivää pitempää pois kotoa olla.Ei niitä voi vastuuttomasti jättää ulos tosta vaan. Vaikka sisälläkin olisi ,kaipaavat ihmistä sielläkin.Muuten niistä tulee häirikköjä ja siitä saa syyttää hoitajaa. Hyvin hoidettu ja huomattu eläin on maailman paras kaveri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2011 - 17:10

Minun talossani on eläintenpitokielto asunnoissa, joten se on sillä selvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2011 - 18:09

Itselläni on pienestä tytöstä asti ollut aina eläimiä, on ollut kissoja, koiria, undulaatteja, joskus oli jopa orava. Aikuisena on ollut 2 kissaa, 3 kania, 2 kesyrottaa, tällä hetkellä on 3 kissaa ja koira. En voisi kuvitella elämää ilman lemmikkejä. Vaikka reissaamme, niin aina olen saanut lemmikeille hoitajan kotiin ja dogi menee ulkomaanreissujen ajaksi hoitoon ystävälle, kotimaan matkoilla koira reissaa mukanamme. Ei ole koskaan ollut huolen häivää, päinvastoin nämä tuottavat paljon iloa, lapset ovat pienestä pitäen ottaneet vastuun lemmikkien hoidosta sekä myös nykyisin koiran ulkoiluttamisesta, silloin kun itse en ehdi. Hyvin on mennyt ja elämä on iiiihanaa lemmikkien kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2011 - 19:52

Tuon kissanpentu kuumeen ymmärtää, mutta kumminkin teidän pitää olla asiasta yhtämieltä ehdottaisin että nyt kysyt vaimolta ottaisiko hän mitään eläintä ja minkä... kompromisseihin aina liitossa pääsee..
Meiltä löytyy molemmat ja joskus on ollut vaikka mitä lemmikkiä linnuista, marsuihin, vesikonnista, maakonnista ym... yhteistuumin ollaan otettu kuin hoidettukin oli joskus jopa 5 akvaariota yhtäaikaa oli akvaarioiden koon mukaan kalat kuin muutkin otukset liskot sammakot ym...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2011 - 09:12

Lupaa emännällesi, että opetat kissan ihan sisäkissaksi ja sisäsiistiksi. Ei painele naapureiden kukkapenkkejä sotkemaan eikä tarvitse pelätä sen joutuvan auton alle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.06.2011 - 19:08

Eläimet sitovat aina omistajansa, mutta ovat ne niin lutuisia. Meiltä löytyy kisuja ja sessejä. En minä niitä pois hennoisi antaa, mutta näiden jälkeen en enään vastuksilleni eläimiä ota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.06.2011 - 23:14

Eikö siitä kissasta voisi kasvattaa sisäkissaa, silloin ei olisi pelkoa juoksentelevasta kisusesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2011 - 17:32

Kyllä tässä pitäisi ensin emännän kanssa päästä yhteisymmärrykseen. Pistäkääpä tuumatalkoot pystyyn ja kertokaa kumpikin miksi tai miksi ei hankittaisi kissaa.

Meillä on perheessämme kaksi kissaa. Tykkäävät enemmän olla mökillä, mutta ovat sopeutuneet myös kaupunkioloihin. Joskus kyllä säälittää raahata niitä mökkiviikonlopun jälkeen takaisin kotiin. Nyt olimme mökillä 4 päivää ja kissat peuhasivat sydämensä kyllyydestä ulkona, seuraavat pari päivää taitavat nukkua univelkojaan pois.

Olisihan tuo teidän rivitalonne metsän laidassa aika oiva paikka kissalle, varsinkin kun naapuristossa on kissoja, niin tietää etteivät ole kissaanne ensimmäisenä jahtaamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2011 - 17:35

Kis, kis kippurahäntä. Huomenna mennään Lappeenrantaan....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 12:43

Eläimet sitovat omistajaansa mutta onhan niistä iloa. Kannattaa harkita tarkkaan sillä eläin vaatii ja myös nasaitsee säännöllisen huolenpidon.
(muistuu mieleen ne kaikki kauniit ja hauskat kissat ja koirat joita vielä viime viikolla ihailtiin Kreikassa... saivat ruokaa ainakin meidän ylisuurista annoksista).