Näinkin voi sattua...

Kainuulaisopettaja esiintyi humalassa kesken oppitunnin ja heitti oppilastaan kohti laatikolla.

Kainuulaisen yläkoulun opettaja esiintyi humalaisena kesken oppitunnin tiistaina. Ilmeisesti opettaja myös heitti oppilastaan kohti pahvilaatikon.

- Opettaja on ollut tunnilla humalassa ja myöntänyt sen, koulun rehtori kertoo Iltalehdelle.

- Laatikolla heittely liittyy näytelmäharjoitukseen, eikä ehkä ollut tarkoituksena osua oppilaaseen.

Rehtorin mukaan oppilaaseen ei sattunut, mutta vielä hän ei tiedä muuta kuin sen, että opettaja on heittänyt laatikon.

- Asia on vielä tutkinnassa. Ei ole varmaa, osuiko laatikko oppilaaseen.

Välikohtaus sattui iltapäivällä. Tunti ei ollut opettajan päivän ensimmäinen, mutta aiemmilla tunneillaan hän ei ollut ollut humalassa.

Kun opettajan humalatila huomattiin, hänet poistettiin työpaikaltaan. Opettajan jatkosta ei ole vielä tietoa.

Avainsanat: iltalehti uutisointi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.06.2011 - 17:15

Omalle kohdalle ei ole kännäävää opettajaa sattunut, mutta tiedän koulussamme erään opettajan, jolle maistui brenkku ainakin koulupäivän jälkeen. Mustissa laseissa tämäkin hiippaili ja taisipa joku kertoa hänen joskus olleen koulussakin humalassa. Lehtien palstoille tämä heppuli ei koskaan päässyt/joutunut; 70-luvulla taisi olla myös jonkinmoinen uutiskynnys, vaikka Iltasanomat ja -lehti olivatkin jo ruotimassa kaikenlaisia juttujaan.

Opettajan ammatti on rankka niin kuin muuten moni muukin ammatti nykyään, silti ei voida toikkaroida työaikana kännissä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.06.2011 - 19:23

En päivääkään voisi olla opettajana,ainankaan selvinpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2011 - 19:28

Aina sattuu ja tapahtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2011 - 21:36

Helpommankin ammatin voisi valita......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2011 - 22:02

Janojuoma maistuu opellekin. Jospa ope luulu, että hänen on näyteltäväkin, kuin olisi humalassa.
On nauttinut vähän liian aikaisin kesäloman alkamisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2011 - 23:27

Jo luin jutun päivällä, pitäisi opettajan tietää miten käyttäydytään lasten edessä, pistäisin opettajan jäähylle pitkäksi aikaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2011 - 06:14

Ei papinkaan suu tuohesta ole!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2011 - 12:46

Olisi kiva kuulla oppilaan mielipide.
Oliko laatikon heittoon valmistauduttu, vain lensikö päälle kappa ilman varoitusta?
Minun aikana opettaja imi viinaa kuin pesusienet ja joku ehkä vähän muutakin , mutta vapaa-ajalla. Yhdellä oli harva se päivä mustat lasit sisälläkin päässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2011 - 20:06

Tekevälle sattuu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2011 - 20:36

hmm. Eihän nyt alkoholin vaikutuksenalaisen saa olla töissä.
Mutta kyllä nuorison kanssa selvinpäinkin saattaa hermomennä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2011 - 10:41

Sitä se kuningas alkoholi teettää. Mikäpäs siinä on ollessa opettajana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2011 - 11:08

viinapäissään saa tehdä mitä vaan. mutta jos olisi ollut selvinpäin niin hoitoon olisi laitettava.