Voinko koko kesäksi laittaa lipputankooni Esperanto liiton lipun. Voinko liputtaa jonkin muun maan lipulla?

Erimaiden liput
Liittojen liput
Viirit

Avainsanat: liputus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.06.2011 - 10:05

Eiköhän nuo liittojen "liput" ole viirejä, ei virallisia lippuja. Ulkomaalainen Suomessa voi liputtaa oman maansa lipulla, esim. lähetystöt ja muut vastaavat. Eri maiden säännökset lipuista ovat olemassa, mutta Suomessa kyllä suomalainen liputtaa Suomen lipulla. Viirejä käytetään taas lipun ohella eli viiri on eri asia. On myös isännän viirejä joilla ilmennetään sitä että ollaan paikalla =kotona. Suomenruotsalaisella seudulla on omat viirinsä.
Eri tahojen lippuja käytetään ylipäätään erilaisten tilaisuuksien yhteydessä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.06.2011 - 19:18

Ulkomaalaiset voivat liputtaa Suomessa omien maidensa lipuilla liputus- ja merkkipäivinään.

Lähteet:
www.kirjastot.fi/kysy/arkist...d6b3324c11

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2011 - 19:34

Jussina aion liputtaa EU;n lipulla ja soitan hälytysajoneuvojen musiikkia euu, eeuu jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2011 - 21:35

Sääntöjä ja rajoituksia on paljonkin. Suoraa vastausta en löytänyt,
www.intermin.fi/intermin/hom...endocument
www.finlex.fi/fi/laki/ajanta...8/19780383
5 § Milloin julkisessa liputuksessa Suomen lippua käytetään samanaikaisesti muun lipun, standaarin, viirin tai niihin verrattavan kanssa, Suomen lippu on asetettava arvokkaimpaan asemaan.
Lippujen järjestys Suomessa: www.intermin.fi/intermin/hom...endocument
www.juhlitaan.net/liputus/
Muuta: www.google.fi/search?q=liput...=firefox-a

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.06.2011 - 22:39

Muistaakseni suomalaisuudenliiton sivuilla oli siitäkin ja ymmärsin että voi liputtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2011 - 10:34

Voi kyllä. Eri valtoiden lipuilla on omat säännökset miten niitä voi käyttää.