Kauanko homejuusto säilyy jääkaapissa pakkauksestaan avaamatta ?

Joskus tekisi niin mieli joskus taas ei.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.06.2011 - 13:53

Kyllähän se on parasta pistää leivälle heti.Tai ei tee mielikään sitä jos vaikka homehtuu uudestaan.
Aivan mahtavan makuista juustoa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.06.2011 - 16:56

Kyllähän jokaisessa tuotteessa on tuo viimeinen myyntipäivä... joten katsohan siitä aikea vaikeaa on mennä arvioimaan kun ei näe koska olet ostanut ja milloin tehty...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2011 - 18:51

Sinihomejuustot säilyvät parhaiten +2 - +5 asteessa. Kotijääkaapin tai -kylmiön lämpötilan tulee olla kuitenkin vähintään alle +8 astetta, koska sinihome alkaa kasvaa uudelleen juuston pinnalla ylemmässä lämpötilassa. Home kasvaa aluksi valkoisena homeena muuttuen myöhemmin sinivihreäksi. Uudelleen alkanut sinihomeen kasvu ei ole sinänsä haitallista, vaan juusto on edelleen täysin syötävää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2011 - 23:15

Viimeinen myyntipäivä on niin venyvä käsite. Moni tuote on on sen jälkeen käyttökelpoinen monia päiviä, jopa viikon tai kaksi. Pitää vain katsella, tutkia ja haistella tuotetta. Esimerkiksi jugurtit ja viilit ovat yleensä syömäkelpoisia niin kauan, kun ei vaan kansi ala pullistua. Siis sisältö ala muhia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2011 - 18:34

Sinihomejuusto saa vain uutta pontta makuunsa uudesta homeesta, joka siitä pitää.
Piirakoissa käytän, mutta en muualla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.06.2011 - 22:18

Yleensä viimeinen käyttöpäivä ratkaisee sen, mutta tuolla tietoja siitä miten säilytetään avaamisen jälkeen:
opetus.ruokatieto.fi/Suomeks...a_sailytys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2011 - 05:42

Jos päiväykset ovat menneet niin laita pois, muuten pistää nyt vain leivälle tai ruokaan sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2011 - 10:06

Pilaantumista ei havaitse kun tuoksuu koko ajan. Ellei parasta ennen päivämäärä ole tiedossa, niin jätteisiin vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 12:29

Pakkauksesta löytyy viimeinen myyntipäivä (tai käyttöpäivä). Ei juusto tietenkään ole museoitavaa tavaraa.
Olen tottunut käyttämään sinihomejuustoja juustotarjottimella tai ruoanlaittoon , en ole niitä pitkään varastoinut ja ostan mieluiten irtomyynnistä palana.