Pirteät huomenet näin helatorstain aattona. Toivottavasti sää suosii meitä. Haluaisin tietää kuinka vietät helatorstain ?

Onko jotain tapoja, itse en muista mitään olleen helatorstaina erikoisia tapoja. Päiväähän vietetään Kristuksen taivaaseen astumisen juhlana. Itse vietän huomisen päivän kotimökillä aivan tavallisena
sunnuntaipäivänä. Ei mitään erikoisia tapahtumia suunnitteilla.
Toivotankin jokaiselle napsulle hyvää tätä päivää ja raikasta helatorstaita.

Avainsanat: helatorstain vietto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.06.2011 - 07:47

fi.wikipedia.org/wiki/Helatorstai

Laitoin tuon linkin siitä voipi lukea helatorstaista.Huomenia sinne Sirkkaliisalle kauniiseen Keuruun maisemiin.Siellä järviä eri tavoin kun Kanta-Hämeessä, Riihimäellä.
Meillä helatorstai kuluu samalla tavalla kun muutkin päivät.Poikkeuksen tekee koira joka lomalla meillä kaupungista.Syömistä, ulkonaoloa ja siellä tekemistä.Ruohot kasvaa kovati ,sen leikkuuta.Sitten tirkistelen paketteihin ,eilen laitoin 2 kalakukkoa joita en ole vielä availlut. Mitä mahtoi tulla.Annan äidilleni toisen niistä.Siskoni käynyt siivoomassa hänelle.
Nyt aurinkoista ja luvassa kovin lämmintä.20+ vaikka aamu aikaisessa.Linnut livertää ja fasaanikukko merkkiääniä antaa välillä.Käki kukkuu siellä täällä. Ihan justiin suolla suopursut kukkii. Tupasvillat kauniisti huojuu ohuen varren päässä.Muuraimet kukkii.Suokukka joka pieni vaaleanpunainen ,lehdet muistuttaa suopurunlehtiä kukkii kauniisti.Hyvä raikas tuoksu kaikkialla.
Kyllä tuntuu ihmislapsetsta aivan ihanalle.Olen enemmän kesä ihminen sittenkin ja auringonvalosta täysin riippuvainen. Vaikken siinä makoilekkaan.

Kysyjän kommentti

kIITOS KAIKILLE VASTAAJILLE.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.06.2011 - 07:33

Töitä, töitä, töitä, eli päivä menee duunissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2011 - 07:36

Pirteää ja virkeää aamua myös sinulle Sirkka-Liisa.Huomenna menemme ystäväni tyttären uuteenkotiin enimmäistä kertaa ja siellä sitten onkin menoa ja meininkiä,kun siellä on pikku ipanoita,varmasti on ikimuistoinen reissu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2011 - 10:17

Iloista huomenta täältä "vaarin saarelta". Täällä emme muistele helatorstaita, mutta kaupunkireissun ajattelimme huomenissa tehdä. Se ei käy ihan helposti sillä hotelli-Amfora on korkealla rinteessä ja taxi tulee meidät hakemaan huomen aamuna ja vie serpentiinitietä pitkin Stari Gradin satamaan josta nousemme katamaraaniin. Laivamatka kestää tunnin Splitin satamaan ja kaupungissa vietämme shoppailu-nähtävyyspäivän helatorstain kunniaksi. illalla samat kuviot takaisinpäin tullessa. Viime yönä täällä on satanut ja nyt jyrisee ukkonen joten on aikaa napsutteluun.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 01.06.2011 - 10:42

Päivä menee ihan vaan pihatöiden parissa kuten mikä tahansa muukin vapaapäivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2011 - 11:01

Luonnonhelmassa mökkimaisemissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2011 - 13:30

Jos et päässy pääsiäissä, niin heputa helluntaina.

Lisätty: 01.06.2011 - 19:44

Uteeliaisuus ei ole sivistynyt tapa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2011 - 16:38

Taas on lapsenlapsi hoidossa illalla joten viemme tuon Kupittaanpuistoon alkuillasta taapertamaan on kumma jollei uni nopeaan silmiin tule...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2011 - 18:49

Helatorstaina normipäivä, tavaroita vähän pakkailen, perjantaina töitten jälkeen lähtö kohti Oulua lakkiaisjuhliin.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2011 - 16:40

Vietän pyhäpäivää kotosalla, ihan hissukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.06.2011 - 22:04

29.4 oli paraimmillaan lämpötila varjossa, helli oikein todenteolla. Ja se pelätty myrskykin meni tuolta yläpuolelta ohi.
Nyt olen Helatorstai-illassa ja sää on ihan toista kuin eilen. Viimeiset pensaat ovat siivottu ja nurmikko ajettu toiseen kertaan, kukkineet kukkavanat leikattu pois ja tapettu miljoona hyttystä. Ihan normaali päivä, ei perinteinen silti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2011 - 09:50

Mökillä mitään kiirehtimättä. Napsuttelukin jäi väliin.