Miten suhtaudut siihen, että jos tupakoit työaikana niin pitää leimata itsensä ulos ja sisään työpaikan kulunvalvonnassa?

Tiedetään, että tupakointi on vaarallista (tähän kohtaan ei saarnoja), niinkuin monet muutkin asiat (esim. ylensyönti, tms), mutta onko oikein, että työnantaja vaatii näin kirjautumaan 'oma asia ulos ja sisään' tämän 5min tupakoinnin vuoksi (noin neljä kertaa päivässä), mutta samaan aikaan monet (ilman leimausta) saavat syödä noin tunnin/seurustella toisten huoneissa, istua WC:ssä lukemas hesarii puol tuntii, jne, eli mielestäni voi ns. lintsata monella tapaa, miksi sitten rangaistaan vain näitä, joihin on helppo tarttua?

Avainsanat: tupakointi leimaus kulunvalvonta rangaistus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.10.2008 - 19:44

Meillä vastaavasta käytännöstä keskusteltiin pari vuotta sitten, tai oikeastaan ei keskusteltu, se vaan oli tulossa johdon määräyksenä.

Homma kuitenkin kaatui näihin työntekijöiden tasapuoliseen kohteluun liittyviin tarkasteluihin, onko rangaistavampaa 'haaskata työaikaa' tupakointiin tai johonkin muuhun katkoon. Itse asiassa kovin vastustus tuli ei-tupakoivien taholta, sillä ulosleimaus olisi merkinnyt samalla sitä että tupakkimies olisi pistänyt kännykkänsä kiinni katkon ajaksi ja siitähän olisi koitunut lisähommia 'raittiile' ( tosiasiassa hallinnon salaisista selvityksistä kävi ilmi että tupakoitsijat tekivät selvästi enemmän korvauksettomia ylitunteja kuin 'kunnon työntekijät')

Eli vähän kohtuuttomilta tuntuu teidän lääkkeet, enkä itse usko alkuunkaan että tuollaisilla märäyksillä/käytännöillä olisi mitään 'terveysvaikutuksia', ehkä jopa ihan päin vastoin ....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.10.2008 - 19:06

jos teillä näin on mitä lisätiedoissasi mainitsit, niin mielestäni on turhaa ja jopa lapsellistakin laittaa tupakoitsiat kirjautumaan sisään ja ulos joka kerta tupakalle mennessään. huh huh. meillä ei tämmöistä käytäntöä töissä ole ja mielestäni hyvä niin, vaikken itse tupakoikkaan. sen ymmärrän kun esim. meillä oli se palaveri klo: 13.00 ja pääsin kumminkin töistä jo 11.00, niin minun piti kirjautua kokonaan ulos kun kävin kotona melkeen sen kahden tunnin ajan siellä kotona siis olin. kun tulin palaveriin kirjauduin sisään ja palaverin jälkeen tietty taas kokonaa kirjauduin ulos. [ koitahan taas selvää saada miun sekavasta vastauksesta ja mielipiteestä. : ) ]

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2008 - 19:25

Ehdottomasti väärin jos näin teillä toimitaan. Ota mukaan kahvikuppi tupakalle niin voit sanoa meneväsi vain ulos kahville. Mitä siihen voi sanoa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2008 - 21:09

nipotusta, joku vouhkari määräilee teillä, ei asiaperusteita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2008 - 00:32

Mukavahan se on tilastoida myös WC-käynnit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2008 - 21:56

järkevää ei kehtaa käydä niin paljon,
mut kauheeta häsellystä muuten noi rämppäykset leimaamisien kanssa.