Miksi matkalaukut rähjääntyvät lennolla?

Onkohan tämä tavallinen tapa ahtaa laukut pieneen tilaan lentokoneessa?
www.youtube.com/watch?v=JllT...dded#at=34

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.05.2011 - 17:57

Jeps, näinhän se menee... meillä ainakin on muutamina kertoina ollut selviä kengänjälkiä laukkujemme kupeessa, joten eiköhän niiden päällä kävellä ja heitellä miten sattuu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.05.2011 - 18:07

Mitään kovin arvokkaita laukkuja ei kannata edes harkita ostettavaksi. Kyllä välillä ihmettelen missä halvatussa laukkuja oikein pyöritellään. No, pääasia, että ovat tulleet aina perille ja jopa ehyinä. Linkin firma näytti olevan Air New Zealand, pitäkääpä varanne, jos sinne päin olette matkalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 18:13

Voihan nenä! Kaikkea sitä näkeekin. Vekkuli linkki Papitilta. Kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 19:07

Tuo taisi olla jätepuristinauto, sopivat pienempään tilaan.
Airbusseissa näkyy olevan alumiiniset koneen ruumaan mitoitetut kevytmetalliset kapselit joita tuskin tuolla koneella pakataan.

Lisätty: 29.05.2011 - 19:46

En nähnyt muuta kuin siististi saksilavoilla ja rullilla kapselit meni ruumaan ja sieltä ulos.
Kuvassani moottorin takana on matkatavarakapselit rullavaunuissa.
www.napsu.fi/matkailu/matkak...-Melbourne

Lisätty: 29.05.2011 - 20:30

Siistiä ja nopeaa toimintaa koneen lastaus. On pakko koska maassaolo ajat on minimissään välilaskupaikoissa.
fi.wikipedia.org/wiki/Tiedos...ection.svg
miksi menet reissuun sillä reissussa rähjääntyy, mutta matkustaminen avartaa.

Lähteet:
yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/...72269.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 20:03

Toivottavasti se joka tämän kuvasi ,ei oma laukku mennyt puristamoon :) Onpa hyvää mainosta, varsinkin nyt kun HKi-Vantaalla on laukkuruuhka päällä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 20:04

Huh, huh, mitä hommaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 20:44

Joskus tuntuu melkein noin käyneen on matkalaukut joskus siivottoman näköisiä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 22:05

Löytyykö täältä ehkä myös sinun kadonneet matkatavarasi ?
Kadonneiden matkatavaroiden myymälä Alabamassa

Unclaimed Baggage Center on Hannity's America www.youtube.com/watch?v=NvXf_3Gcogs

Unclaimed Baggage Center on The Today Show 2007 www.youtube.com/watch?v=Xwes...re=related

Unclaimed Baggage Center on CBS's The Early Show www.youtube.com/watch?v=Bgv5...re=related

Annual Winter & Ski Event at Unclaimed Baggage Center! www.youtube.com/watch?v=3D26...re=related

Lisätty: 30.05.2011 - 15:12

Tässä sen kaupan kotisivu: www.unclaimedbaggage.com/
- ja pohjakuva: www.unclaimedbaggage.com/tou...e_map.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 23:23

Kunnon meininki,eipä mulle ole ollutkaan haaveita nätistä laukkujen käsittelystä.Rankkaa hommaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 23:40

menneinä vuosina, kun reissailin vähän ahkerammin, minulla tuskin koskaan oli vuotta vanhempaa matkalaukkua

tämä johtui siitä että niin hyvät kuin huokeatkin tuppasivat vuodessa menemään lunastuskuntoon ja niinpä sain uuden joko takuusta tai vakuutuksesta, eli ei tullut itselle kalliiksi

tuskinpa sentään minunkaan laukkuni tuollaista rutistusta joutuivat kestämään

ps. nyt on käytössä jo viitisen vuotta vanha hiilikuitulaukku joka näyttää kestävän suht siistinäkin kaikki lastausmiehistöjen agressiot ja kuljetushihnojen kolhut ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2011 - 08:58

Meille on Finnair vuosien mittaan korvannut kaksi laukkua, kun ovat koneessa ne hajottaneet. Toisesta irtsoi kahva ja osa lukkoa ja muutenkin oli kuin jyrän alle jäänyt, toisen kylkeen tuli sellaisen viilto, että tavarat pursusi ulos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2011 - 20:29

Matkustamine tunnetusti avartaa. Kiinassa näin kuinka laukut heitettiin suoraan lentokoneen ruumasta tarmakille ilman mitään väliportaita. Vantaalla taas näin kuinka matkalaukkuja lastattaessa yksi laukku otettiin kylmästi portaaksi, jonka päällä lastaaja seisoi ja heitteli laukkuja ruumaan. Ei ihme jos laukut hajoavat. Ennätys kohdallani on 27 reikää laukussa, mutta siinä taisi kyllä olla valmistusvika.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2011 - 17:26

Kyllä sen näkee, miten kovaa on käsittely esimerkiksi juuri lentoasemilla.
Vähäinen henkilökunta ja suuri voitto johtajien silmissä, mitäpä se pienen
matkustajan laukku siinä merkitsee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.06.2011 - 21:02

Mikä ihme tuossa oli meneillään, en ymmärrä. Mutta totta on että esim. Finnairinpojat aika suruttomasti heittelee laukkuja, olen joskus katsellut koneesta kun sitä on lastattu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2011 - 09:39

Käsittelevät laukkuja kovakouraisesti. Omat laukkuni ovat merkkiä Samsonite ja pinta on kyllä säilynyt kaikissa laukuissa tosi hyvin. Ihmettelen kyllä sitä kuinka jokaisen reissun jälkeen, jossain vaiheessa, on laukun nimilappu hävinnyt. Niin oli viime viikollakin eli jo Kreikkaan tullessani huomasin ettei nimilappua ole taaskaan. Täytyy käydä laukkuosastolla katsomassa koko valikoima eli onko niissä jokin idioottivarma malli olemassa.
Lieneekö Baronalla jotkut vihaviikot menossa... koko ajan.
Finnair ei käsittele matkatavaroita nykyään.