Mikä oli tarunomaisen , 200 vuotta ajanlaskun alkua kukoistaneen kirjaston nimi?

...

Avainsanat: .

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.05.2011 - 10:57

Aleksandrian kirjasto.
On käymisen arvoinen paikka, se uusikin!
fi.wikipedia.org/wiki/Aleksa...n_kirjasto

Lisätty: 28.05.2011 - 11:06

v6.cache4.c.bigcache.googlea..._counter=1
Tässä jonkun ottama ilmakuva laitoksesta.

Lisätty: 28.05.2011 - 12:08

Löysinpäs kuvan alkuperäisestä kirjastosta! Tästä sinne on kuljettu, ainakin johonkin osaan. Paljon ei ole jäljellä, mutta jotain sentään. www.napsu.fi/matkailu/matkak...lexandria)
Libarary? ;-)

Lisätty: 28.05.2011 - 13:30

Demetrios Faleronlainen
www.napsu.fi/matkailu/matkak...lexandria)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.05.2011 - 11:51

Tietoa ei ole, mutta eiköhän se ole tuo Aleksandrian kirjasto? Kuulin juuri radiosta jotain juttua siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2011 - 13:08

Aleksandrian kirjasto oli aikoinaan maailman suurin kirjasto. Se käsitti 700 000 kirjakääröälähde?. Kirjasto sijaitsi Egyptissä Aleksandrian kaupungissa kaupungin Museionin eli muusain temppelin yhteydessä. Se perustettiin 200-luvulla eaa. Ptolemaios II:n hallitusaikana. Kirjaston kokosi ja organisoi Demetrios Faleronlainen.

fi.wikipedia.org/wiki/Aleksa...n_kirjasto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2011 - 14:17

Aleksandrian kirjasto, joka tuhoitui lähes täysin tulipalossa. Harmillinen tapaus, olisi ollut varmaan mielenkiintoista luettavaa. Mielenkiintoista luettavaa varmasti löytyy myös Vatikaanin kirjastosta, mutta se tieto on tarkkaan varjeltu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2011 - 15:35

Aleksandrian kirjasto oli aikoinaan maailman suurin kirjasto. Se käsitti 700 000 kirjakääröä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2011 - 15:53

Aleksandrian kirjasto, lukemattomine niteineen lienee tuo tarunhohtoinen kirjasto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 05:26

Aleksandrian kirjasto oli aikoinaan maailman suurin kirjasto. Se käsitti 700 000 kirjakääröä. Kirjasto sijaitsi Egyptissä Aleksandrian kaupungissa kaupungin Museionin eli muusain temppelin yhteydessä. Se perustettiin 200-luvulla eaa. Ptolemaios II:n hallitusaikana. Kirjaston kokosi ja organisoi Demetrios Faleronlainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 05:29

Siellä missä on myös maaiman ihmeisiin kuuluva majakka.

Majakka sijaitsi Aleksandrian edustalla Faroksen saarella.

Kirjastokin oli samalla nimellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.05.2011 - 22:06

Mitäpä minäkään muuta sanomaan kuin että Aleksandrian kirjasto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2011 - 16:51

Kuulin kyllä radiossa mainittavan ja pitkälti kertoivat, mutta en en muista nimeä. Enkä viitsi kopsata.