Kenen on tämä kultakello ja missä?

Lisätty: 27.05.2011 - 19:20

www.napsu.fi/matkailu/matkak...4--Tuusula

Lisätty: 28.05.2011 - 07:17

Ps. Kultakello ei ole Halosenniemessä vaan erään kirjailijan.....

Lisätty: 03.06.2011 - 20:16

Kävin Aleksis Kiven kuolinmökissä ja siellä kamarin seinällä on tämä hänen kaunis kellonsa. Tarina ei kerro saiko hän sen jostain vai ostiko ihan itse.

Avainsanat: kello kultainen vanha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.05.2011 - 19:32

Hirsiseinistä päätellen kello raksuttaa Halosenniemessä, taidemaalari Pekka Halosen 1902 valmistuneessa kansallisromanttisessa ateljeekodissa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.05.2011 - 19:41

Hienolta näyttää hirsiseinäävasten.
Maarit77 taitaa olla oikeassa, käynyt olen Halosenniemessä, mutten kyllä tätä muista:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2011 - 05:13

Halosenniemi on taidemaalari Pekka Halosen vuonna 1902 valmistunut kansallisromanttinen, ateljeekoti Tuusulanjärven rannalla. Alkuperäiseen asuunsa entisöity Halosenniemi toimii taidemuseona, joka kertoo Pekka Halosen taiteesta, hänen elämäntyöstään ja ystävistään, jotka loivat kuuluisan Tuusulan Rantatien taiteilijayhteisön. Museon erikoisnäyttelyissä esitellään Pekka Halosen taidetta yhdistäen sitä hänen aikalaisten ja myöhempien aikakausien tuotantoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2011 - 10:29

Halosenniemessä, museossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2011 - 12:51

Mä olen taas kerran ihan pihalla, mutta uniikin näköinen kello. Tuskin on valmistettu ainakaan Kiinassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 05:15

Pekka Halonen on arvaukseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.05.2011 - 21:37

En kertakaikkisesti saanut ratkottua tuota kuva-arvoitusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.06.2011 - 07:52

Voi Mariaana, olet syntynyt löytämään arvoituksia, joita minäkin tänä aamuna olen pari tuntia eri hakusanoilla hakenut kultaisesta kellosta, mutta kyllä se nyt tik, takkaamaan jää minulta tuntemattomaksi.
Hieno kuva, hirsiseinää vasten tuollainen arvokas teos. odotan innokkaana arvoituksen ratkaisua.