Onko sinulla sivusilmä?

Avainsanat: sivusilmä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.05.2011 - 19:34

ON

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.05.2011 - 18:47

Pimeässä huoneessa tavarat näkee paremmin, kun katsoo siitä itse kohteesta vähän sivuun. Ilmiö johtuu siitä, että silmän verkkokalvolla on tappi- ja sauvasoluja, joista sauvat havaitsevat valoa ja tapit värejä. Sauvoja on enemmän verkkokalvon reunoilla ja tappeja keskellä, siinä terävimmän näön alueella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 19:22

Heh, minulla on ja juuri tässä napsutellessa katselen sillä "sivusilmällä" uutisia Helsinki-Vantaan kentältä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 19:36

Kyllä on, eikös meillä kaikilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 19:45

On, on, sillä silmällä useinkin tulee katsottu sitä sun tätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 19:54

Kyllä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 20:06

Kyllä minulla on sivusilmä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 21:11

Kyllä sivusilmällä vilkuilee kaikenlaista..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2011 - 11:28

Tuolla vaimolla ainakin on. Kerran piti autoillessa ihan nopeasti salaa vilkaista sellaista hyvärunkoista polkupyörää. Heti tuon huomasi ja kiukutteli. Enhän mä nyt voinut sille mitään, että sitä pyörää sattui ajamaan kaunis vaaleaverikkö..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2011 - 12:59

Kyllä tulee katseltua sivusilmällä melko useinkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2011 - 21:59

onhan toki sivusilmä,
sais olla yks sellainen takaraivossakin,
välikädestä nyt puhumattakaan ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 05:10

Jo vain. Toisinaan olen sivustakatselijan osassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.05.2011 - 21:19

Minulla ainakin on silläsilmä =D.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2011 - 13:33

Juu. Aina kun olen mieheni autokyydissä, niin katselen sivusilmälläni kaiken mahdollisen, mikä liikkuu. Saattaapi ukonröhjykkä joskus pelästyäkin,kun kiekaisen, että kato lehmiä.No , lehmät ovat tietenkin hyvässä järjestyksessä omalla niityllään.Liikenteessä pitää olla tarkka.Kakkoskuskin ainakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2011 - 19:22

Huomaan itselläni usein olevan sivusilmän juuri telkan katselussa.