jos olen palkkatyössä vakituisena voinko toimia myös freelancerina samaan aikaan ja tehdä satunnaisia töitä toisaalle

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.05.2011 - 16:43

Oman kokemuksen mukaan,ei mitään estettä.kakkostyölle oma verokorttinsa ja pidätys%.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.05.2011 - 18:40

Voi tehdä samalla prosentilla. Mutta prosentti on tällöin korkeampi kuin päätoimisesta työstä, koska yksi ja sama prosentti on tietenkin laskettu isommille tuloille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 19:55

Kyllä voit, ja vaihtoehtoja on monia. Voit tehdä jos vain voimavaroja riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 20:30

Verokortti asia tuli yllä,
Mutta riippuu alasta jolla työskentelet, kaikki työnantajat eivät hyväksy toista "työmaata", puhumattakaan jos samaa alaa kilpailevassa firmassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2011 - 13:07

Jos vain aikasi sallii tuon tottakai...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2011 - 22:04

jos vain päätyösi työnantaja sen sallii, niin verottaja taputtaa iloissaan peiniä karvaisia käsiään kun pääsee prosenttia nostamaan ja valtiovalta muutenkin on ylen tyytyväinen kun reippaasti raadat itsesi hengiltä jo ennen kuin sinule tarvitsee ruveta maksamaan eläkkeitä ja alat aiheuttamaan yhteiskunnalle muita kuluja ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 05:06

Kyllä voit, jos freelancer työsi ei ole työnantajallesi kilpailevaa toimintaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.05.2011 - 21:16

Totta kai. Muistat vain että lisä% mukaan paukkuu lisätyöt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2011 - 19:21

Voi niin paljon kuin sielu sietää ja selkärankasi kestää. Muista verot, ellet saa pimeitä töitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2011 - 12:25

Lisäverokortilla voi tehdä muita töitä eli pidätysprosentti on korkeampi. Riippuu siitä millä alalla olet, ykstyisellä sektorilla jos olet, ja samankaltaisessa yrityksessä, silloin tulee "tenkka poo".