Kun on myynyt asuntonsa ja muuttamassa pois, kuuluuko muuttosiivoukseen myös ikkunoiden pesu?

Avainsanat: muuttosiivous

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.05.2011 - 11:58

Kyllä minäkin meinasin kahdelle pullealle lihapalalle pyllähtää, kun tyttäreni tyttö Elina muutti Joensuusta
Helsinkiin, niin oli vuokranantaja erikseen laittanut, että ikkunoiden pesu on tehtävä poismuuttosiivouksen
yhteydessä,
Olen minäkin kerran joa kahdestikin muuttanut, mutta en ole joutunut ikkunoita pesemään.
Kyllä muuttosiivouksen olen tehnyt aina lähtiessäni.
Jopa hellanalusenkin olen putsannut, sillä olen kerran muuttanut sellaiseen paikkaan, että ajattelin jo
matojen pesivän siellä. Ja saatikka hellanpäällinen missä kunnossa jätetään.
No nyt livahti jo ikkunalaseista hellanaluseen, mutta olen nyt kirjoituspäällä kuten huomaatte.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.05.2011 - 09:35

En ole kenenkään kuullut ikkunoita pesevän muutosiivouksessa, jos normaalisti niitä on muuten pesty, on siinä muutakin touhua riitävästi muuttajalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 09:49

virallista tietoa:
Muuttosiivous on osa luovutusta ja ellei toisin ole sovittu, tulee asunnon olla siististi lakaistu ja puhdas, kun ostaja ottaa asunnon hallintaansa. Jollei kunnolla ole siivottu, saatat joutua vastaamaan siitä, että siivousliike käy siivoamassa paikat. Jos on tontti, puutarha, patio tai parveke, ne tulee luovuttaa siistissä kunnossa niin, että siellä on vain sinne tavallisesti kuuluva tarpeisto.
www.minunasuntoni.fi/salj/ti...ltrade.php

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 10:34

Kyllä itse olen myös ikkunat pessyt mutta moni tuttavani on sanonut etteivät ole niitä pesseet vaan kaiken muun..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 10:39

Minunkaan mielestä ei lähtösiivouksen tarvitse olla niin perusteellinen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 14:25

Kyllä mielestäni kuuluu eli asunto tulee jättää siistissä kunnossa. ikkunoiden pesu on osa siivousta. Mietipä vähän sitä millaisessa kunnossa olevan asunnon itse haluaisit vastaanottaa.
Mutta nyt kyllä kysyttiin omistusasunnosta, ei vuokra-asunnosta edes, vai?
Nuorille on varmasti aiheellista vuokranantajankin tähdentää miten tulee menetellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 27.05.2011 - 14:38

Ei tarvitse pestä, en ole kuullut kenenkään muunkaan niitä pesevän. Lattian jynssäyksen kanssakin on vähän niin ja näin, tavallinen peruspesu on ihan ok. Kunhan asunto on päällisin puolin siisti niin sen voi luovuttaa hyvällä omatunnolla eteenpäin. Todennäköisesti uudet omistajat tekevät ennen sisäänmuuttoaan pintaremonttia ja siivoavat ja pesevät asunnon siinä samalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 14:58

Ikkunoita en ole muuttojen yhteydessä pessyt. Ei ole tullut edes mieleen, no tosin olen ne pessyt esittelyä varten, joka kuitenkin ollut aivan myynninkynnyksellä. Itse tykkään siivota uuden kodin toisten jäljiltä, en suostuisi tavaroitani sinne kantamaan. Mutta toki asunto pitää jättää siistiin kuntoon !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 17:53

Lieneekö missään määritelty. Mielestäni perussiisteys riittää. Vuosi siten myin asuntoni ja tietenkin olin puunannut paikat putipuhtaiksi ikkunoita myöten asuntoesittelyä varten. Muuttaessani pintasiivous olikin helppo nakki. Yksi minkä siivoan aina ehdottomasti on viemärikaivot, jotenkin ne ovat niin intiimit, etten haluaisi jättää kenellekään muulle siivousta tehtäväksi. Viemärikaivot siivoan muutenkin säännöllisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 18:23

Itselläni ei ole kokemusta, kuin vuokra-asumisesta. Olen siivonnut lähtiessäni asunnon täysin, eli myös ikkunat pessyt. Joskus muutin aivan kamalaan kämppään ja ei voi kuin ihmetellä, miten joku viitsii jättää kaiken paskansa toisen siivottavaksi, eli meitä on joka lähtöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 21:27

Ei ikkunoiden pesu kuulu loppusiivoukseen..Asunto pitää muuten olla hyvin siisti..Olen näitä loppusiivouksia joutunut tekemään työni puolesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2011 - 05:18

En usko että ikkunoiden pesulla on mitään merkitystä, kun vain muuten on siistiä. Kuten Liisukka sinua neuvoo, hänellä on oikeat ohjeet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2011 - 04:57

Mitä niitä pesemään. Uusi asukas tekee sen varmasti uudelleen. Ei kuulu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.05.2011 - 20:29

Ei varmaankaan tarvitse pestä. Jos on huonot kelit ennen kuin uudet omistajat tulevat, likaantuvat ne joka tapauksessa ulkopuolelta.