Mikä on Ku'damm?

Avainsanat: ku`damm

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.05.2011 - 18:18

wiki väittää että:
Kurfürstendamm (paikallisesti usein myös Ku'damm) on Berliinin kuuluisimpia katuja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.05.2011 - 18:39

Samaa katua kuin Palisanteri ehdottelisin myös, liekö tuolla lyhennyksellä vielä muutakin merkitystä??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2011 - 19:32

Kyllä Palisanteri tietää.
Paikalliset ei muuta nimeä käytäkään. Ku´dammilta löytyy jokaiselle jotakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2011 - 19:49

Juu,sitä on tullut ramblattua,kyllä siellä sen nimisiä rafloja,kauppoja yms.on siis Berliinissä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2011 - 21:14

Kurfürstendamm (paikallisesti usein myös Ku'damm) on Berliinin kuuluisimpia katuja.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Kurf%C...Crstendamm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 04:38

Kurfürstendamm (paikallisesti usein myös Ku'damm) on Berliinin kuuluisimpia katuja. Alkujaan se sijaitsi selvästi Berliinin varsinaisen keskikaupungin ulkopuolella, mutta kun Berliini toisen maailmansodan jälkeen jaettiin kahtia, siitä ja varsinkin sen itäosasta ympäristöineen tuli Länsi-Berliinin tärkein liikekeskus. Nykyäänkin sitä pidetään yleisesti kaupungin tärkeimpänä ostoskatuna. Lukuisilla kuuluisimmista vaatesuunnittelijoista on liikkeensä kadun varrella, ja myös useat autonvalmistajat pitävät näyteliikkeitä Kurfürstendammilla.
Kadun alkupää sijaitsee Breitscheidplatzilla Keisari Vilhelmin muistokirkon luona lähellä Zoologischer Gartenin rautatieasemaa, entistä Länsi-Berliinin päärautatieasemaa. Sieltä katu jatkuu 3,5 kilometriä kohti länsilounasta Charlottenburg-Wilmersdorfin alueen läpi. Toisin kuin monet turistit luulevat, Berliinin tunnetuin tavaratalo KaDeWe ei sijaitse Kurfürstendammilla, vaan Breitscheidplatzilta kaakkoon Tauentzienstraßella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 04:48

Katu Berliinissä.

Lisätty: 29.05.2011 - 04:52

Da Da Dam, Finnish entry song in the Eurovision Song Contest 2011

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 10:46

Kurfürstendamm (paikallisesti usein myös Ku'damm) on Berliinin kuuluisimpia katuja. Alkujaan se sijaitsi selvästi Berliinin varsinaisen keskikaupungin ulkopuolella, mutta kun Berliini toisen maailmansodan jälkeen jaettiin kahtia, siitä ja varsinkin sen itäosasta ympäristöineen tuli Länsi-Berliinin tärkein liikekeskus. Nykyäänkin sitä pidetään yleisesti kaupungin tärkeimpänä ostoskatuna. Lukuisilla kuuluisimmista vaatesuunnittelijoista on liikkeensä kadun varrella, ja myös useat autonvalmistajat pitävät näyteliikkeitä Kurfürstendammilla.

fi.wikipedia.org/wiki/Kurf%C...Crstendamm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 10:46

Kurfurstendamm on tunnettu katu Berliinissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.05.2011 - 11:14

Täytynee tutustusa, kun seuraavan kerran menen Berliiniin, jos se sieltä löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.05.2011 - 22:15

Täältä selviää:
translate.google.fi/translat...md%3Divnsm