Kesä saapunut voi ihanuutta. Mutta mitä erikoista keräät tai jemmaat talvenvaralle.Mistä olisi talvella hyötyä.

Itse en muuta teekkään. Puut, marjat,oksat,sienet,kävyt,luonnon yrtit,Ottaisin mielelläni tuon lämmön jonkun helpomman kaavan mukaan luonnosta .Kasimaalta tietenkin vaikka mitä juurikkaita ja pottuja.Kalaakin ottaisin mielelläni, mutta ei täällä onnistu.Tekisin vileitä ja pakastaisin.Se jääköön haaveeksi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.05.2011 - 17:31

Minulla on pieni vihreä koppa, vuorattu kauniilla keltaisella silkillä, sinne asettelen jonkun ruusun terälehden siskoni hautapaikan aalloilta. Hänen tomumajansa kylvetään Pihlajaveden ranta-aaltoihin
juhannusaattona. Rannalla on kaunis luonnonkivi jo muistuttamassa meitä jälkeenjääneitä.
Ja sen juhannusaaton säilytän kallleimpana aarteenani siinä muistojeni korissa, lisäksi otan pienen
suunnilleen hajuvesipullon suuruisen pullon, jonka täytän vedellä ja tuon kirjahyllyyni.
Meitä on moneksi ja minä yksi monien joukossa. Ehkä syksyllä palaavat muistot taas mieleen hän toi marjat, raparperit, suppikset minulle pakkaseen, mutta nyt ne jäävät pois, mutta monta ihanaa muistoa jää
jäljelle, niitä ei kukaan minulta vie, ei edes syksun halla, eikä talven ensi lumi.

Lähteet:
m

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille. Sirkkaliisalle jaksamista elämässä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.05.2011 - 13:46

Talven varalle kerään ihania muistoja auringon lämmöstä, lintujen laulusta, laineiden liplatuksesta, kärpäsen surinasta, sireenin tuoksusta, mansikan makeudesta, heinän kutituksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 14:23

marjoja ja sieniä tulee jemmailtua...
Kuin myös matkamuistoja niin kuvin kuin myös joka matkalta 1 esine joka on jossain kotonani esillä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 14:49

Yritän nauttia auringosta eli auringonsäteistä, kuitenkaan polttamatta ihoani. Ei toki täällä vaan muualla eli matkustan etelämmäksi saamaan kunnon vitamiinikuurin.
Ei tällä hetkellä mitään jemmattavaa vielä näy, koivun lehtiä ja muiden puiden myös, mutta niitä en keräile. Nautin kesästä, seurustelen ihmisten kanssa, matkustan jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 15:39

Kerään kesästä maku- ja tuoksumuistoja joista haaveilen sitten talvella. Satoa myöskin kunhan sitä alkaa saamaan. Persilja, tilli ja salaatit jo hyvässä kasvuvauhdissa ja perunakin pienellä taimella. Marjapensaat kukkivat pian, samoin mustikka. Toivottavasti ei tule hallaöitä. Kerään elämyksiä niin kotimaasta kuin tänä alkukesänä myös Kroatiasta...jos Luoja suo ja pilvet sallii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 15:49

Muistoja kerään kaiken perus keräilyn ohessa.
En ole talvi ihminen yhtään ja suorastaan inhoan kylmää, viimaa ja räntäsadetta.Inhoan sitä vaatteiden päälle tuppaamista joka hemmetin kerta, kun nokan ulos pistää....Pidän Suomesta, mutten talvella.Sanonkin aina, että olen syntynyt väärään maahan.Sisälläni taitaa asua pieni señorita....Kaipaus lämpöön ja Espanjan kielisiin maihin on loputon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 17:09

Sienet tulee kerättyä. Ei paljon muuta. Ne vähät marjat ja muut ostan kaupan pakastealtaasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 17:40

Sienet ja marjat kerään talteen, sitten kun on niiden aika. Muuten vain lököttelen ja nautiskelen auringosta ja lämmöstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 18:07

Muistoja, muistoja...

Marjoja otan joitan säilöön, mutta hyvin vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 18:30

En keräile, vaan nyt nautin lämpöisistä päivistä ja talvella muistelen aurinkoisia aamuhetkiä, kesä on aivan liian lyhyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2011 - 19:45

Kauniita kevään ja kesän muistoja mielen sopukoihin, syksymmällä sitten kanttarelleja ja metsämarjoja pakastimen täytteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.05.2011 - 23:12

Marjat pensaista, sipulit, lipstikkaa mausteeksi, sekä tillit ja persiljat. Lisäksi mahdolliset kukkien siemenet kevään istutuksia varten.